Gå til innhold

Bør jeg fortsette med så mye medisin?


Gjest Tetha

Anbefalte innlegg

Gjest Tetha

Lurer på om jeg bør fortsette med så mye medisin jeg... jeg bruker 4 mg Risperdal mot paranoide tanker, men dette er noe jeg knapt opplever for tiden... selv om jeg merker at det blir verre om jeg drar ut blant fremmede. Da har jeg forsatt følelsen av at de snakker stygt om meg.

Men jeg kunne jo gått over til 2 mg? Moren min sier jeg har blitt så slapp etter at jeg begynte med medisin... det er ikke noe fart i meg lenger, sier hun.

Kan jeg noensinne slutte med medisinen, selv om jeg har opplevd psykose (det jeg tror var psykose pga at jeg fikk masse angst)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tetha

Jeg er ingen lege, men kan det ikke tenkes at du har mindre paranoide tanker nettopp pga 4mg Risperdal?

Jo, såklart... Men jeg syns bare det virker litt mye, de 4 mg... Har lest et sted at mange tar for mye antipsykotika, at vedlikeholdsdosen som trengs er forbløffende lav...

Kan jo hende jeg ville hatt det likedan med 2 mg, og kanskje blitt litt mer sprek!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest L.R.K

Jo, såklart... Men jeg syns bare det virker litt mye, de 4 mg... Har lest et sted at mange tar for mye antipsykotika, at vedlikeholdsdosen som trengs er forbløffende lav...

Kan jo hende jeg ville hatt det likedan med 2 mg, og kanskje blitt litt mer sprek!

Til syvende og sist er det du som sitter med fasiten til dette. Det er jo ikke verre enn at du trapper ned til 2 mg og så veier bivirkningene på denne dosen opp mot effekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tetha

Til syvende og sist er det du som sitter med fasiten til dette. Det er jo ikke verre enn at du trapper ned til 2 mg og så veier bivirkningene på denne dosen opp mot effekten.