Gå til innhold

Bør jeg fortsette med så mye medisin?


Gjest Tetha

Anbefalte innlegg

Gjest Tetha

Lurer på om jeg bør fortsette med så mye medisin jeg... jeg bruker 4 mg Risperdal mot paranoide tanker, men dette er noe jeg knapt opplever for tiden... selv om jeg merker at det blir verre om jeg drar ut blant fremmede. Da har jeg forsatt følelsen av at de snakker stygt om meg.

Men jeg kunne jo gått over til 2 mg? Moren min sier jeg har blitt så slapp etter at jeg begynte med medisin... det er ikke noe fart i meg lenger, sier hun.

Kan jeg noensinne slutte med medisinen, selv om jeg har opplevd psykose (det jeg tror var psykose pga at jeg fikk masse angst)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tetha

Jeg er ingen lege, men kan det ikke tenkes at du har mindre paranoide tanker nettopp pga 4mg Risperdal?

Jo, såklart... Men jeg syns bare det virker litt mye, de 4 mg... Har lest et sted at mange tar for mye antipsykotika, at vedlikeholdsdosen som trengs er forbløffende lav...

Kan jo hende jeg ville hatt det likedan med 2 mg, og kanskje blitt litt mer sprek!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest L.R.K

Jo, såklart... Men jeg syns bare det virker litt mye, de 4 mg... Har lest et sted at mange tar for mye antipsykotika, at vedlikeholdsdosen som trengs er forbløffende lav...

Kan jo hende jeg ville hatt det likedan med 2 mg, og kanskje blitt litt mer sprek!

Til syvende og sist er det du som sitter med fasiten til dette. Det er jo ikke verre enn at du trapper ned til 2 mg og så veier bivirkningene på denne dosen opp mot effekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tetha

Til syvende og sist er det du som sitter med fasiten til dette. Det er jo ikke verre enn at du trapper ned til 2 mg og så veier bivirkningene på denne dosen opp mot effekten.

Jeg reduserte det til 2 mg en gang, og da ble jeg merkbart verre... men tror det har litt sammenheng med at jeg gikk fra 4 til 2 med èn gang... skal vel gå en uke på 3, eller noe...

Off... nei veit ikke hva jeg skal gjøre jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tetha!

Jeg synes du skal drøfte dette med den legen som har gitt deg Risperdal. Fortell hva moren din sier, og spør om du kan forsøke med en lavere dose. Det er dumt å gjøre slike endringer på egen hånd - og kanskje særlig nå midt i ferietiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bugge1365380662

Det høres ut som om du bare bør bli værende på den dosen du er,til du får diskutert det med legen eller psykiateren din.Tretthet er et trasig symptom,men er ikke det bedre enn alternativet som du opplevde når du prøvde å gå ned? Kanskje kan du og legen heller eksperimentere med når du tar medisinen når ferien er over.Det kan kanskje forandre på noe av trettheten din.Jeg vet ikke,men det går fort fremover til ferieslutt nå,selv om jeg har det inntrykket av at her inne opplever mange det som om tiden går ekstra sakte. MVH bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...