Gå til innhold

Rødming og sosial angst


Gjest marthe02

Anbefalte innlegg

Gjest marthe02

Noen som tar seroxat for dette? hvor stor dose i så fall? Jeg tar 20 mg, men rødmer litt enda.. bør jeg øke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med bare å akseptere rødmingen? Tror nok heller psykoterapi vil hjelpe deg. Folk tror ikke stygt om deg fordi om du rødmer. Mange synes bare det er sjarmerende og tiltrekkende. Det kommer jo an på rødmingen og om du er mann eller kvinne da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jake1365380469

Min erfaring etter mange år med sosial angst, rødming og svetting er at eneste måten å mestre det på er å utsette seg for de situasjonene man frykter, å gjøre det helt til man ikke frykter det lenger.

Hvis du går og venter på at det skal skje, kommer det garantert til å skje....

Dette er min erfaring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthe02

Min erfaring etter mange år med sosial angst, rødming og svetting er at eneste måten å mestre det på er å utsette seg for de situasjonene man frykter, å gjøre det helt til man ikke frykter det lenger.

Hvis du går og venter på at det skal skje, kommer det garantert til å skje....

Dette er min erfaring

ja, jeg har tenkt slik jeg også. men har du ikke prøvd medikament. Jeg syntes det hjalp betraktelig etter jeg begynte med seroxat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jake1365380469

ja, jeg har tenkt slik jeg også. men har du ikke prøvd medikament. Jeg syntes det hjalp betraktelig etter jeg begynte med seroxat.

Joda, jeg har prøvd medisiner, en hel del, faktisk. For min del hjalp det ikke. (ikke merkbart uansett) Men for all del; Det hjelper sikkert noen. Uansett er nok det beste å kombinere med samtaler, og ikke minst:

Mestring ved å utsette seg for det som er ubehagelig.

Det er ikke lett, det vet jeg, men jo mer man utsetter og skyver disse situasjonene fra seg, jo verre blir det.

En ting til: For mange kan store mengder kaffe påvirke angst/panikk angst, mht svetting osv. Et lite tips, bare. :)

Ødelegger angsten mye for deg i det daglige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthe02

Joda, jeg har prøvd medisiner, en hel del, faktisk. For min del hjalp det ikke. (ikke merkbart uansett) Men for all del; Det hjelper sikkert noen. Uansett er nok det beste å kombinere med samtaler, og ikke minst:

Mestring ved å utsette seg for det som er ubehagelig.

Det er ikke lett, det vet jeg, men jo mer man utsetter og skyver disse situasjonene fra seg, jo verre blir det.

En ting til: For mange kan store mengder kaffe påvirke angst/panikk angst, mht svetting osv. Et lite tips, bare. :)

Ødelegger angsten mye for deg i det daglige?

Ja det har gjort det. jeg ble til tider så opphengt i det at jeg følte jeg gikk rundt som en rød tomat hele tiden. Jeg ble operert mot dette også, men heller ikke det hjalp. men tror jeg endelig har funnet en pille som hjelper jeg. Hva har du prøvd?

Plages du veldig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jake1365380469

Ja det har gjort det. jeg ble til tider så opphengt i det at jeg følte jeg gikk rundt som en rød tomat hele tiden. Jeg ble operert mot dette også, men heller ikke det hjalp. men tror jeg endelig har funnet en pille som hjelper jeg. Hva har du prøvd?

Plages du veldig?

Synd å høre at du sliter såpass. Nei, for min del er det ikke et betydelig problem lengre. Jeg kom meg gjennom det etterhvert. Nå sliter jeg meg svetting som bivirkning av medisin, men den med. skal jeg trappe ned.

Nå sliter jeg med tungsinn, depresjon og tanker.

Hvordan virker rødmingen for deg? Pleier du å unngå eller "rømme" fra de situajonene det oppstår? Går rødmingen over etterhvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthe02

Synd å høre at du sliter såpass. Nei, for min del er det ikke et betydelig problem lengre. Jeg kom meg gjennom det etterhvert. Nå sliter jeg meg svetting som bivirkning av medisin, men den med. skal jeg trappe ned.

Nå sliter jeg med tungsinn, depresjon og tanker.

Hvordan virker rødmingen for deg? Pleier du å unngå eller "rømme" fra de situajonene det oppstår? Går rødmingen over etterhvert?

når jeg ble mer og mer klar over dette, rømte jeg fra situasjoner jeg viste det dukket opp. Det ble bare verre og verre. men er enig i at det er en trenings sak.. men en vanskelig ting å trene :-) Jeg vil jeg vil, men får det ikke til om du skjønner. Hvor lang tid tok denne prossesen for deg?

Hvilken hjelp har du oppsøkt for dette? jeg har bare vært i kontakt med fastlege, og han som opererte meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jake1365380469

når jeg ble mer og mer klar over dette, rømte jeg fra situasjoner jeg viste det dukket opp. Det ble bare verre og verre. men er enig i at det er en trenings sak.. men en vanskelig ting å trene :-) Jeg vil jeg vil, men får det ikke til om du skjønner. Hvor lang tid tok denne prossesen for deg?

Hvilken hjelp har du oppsøkt for dette? jeg har bare vært i kontakt med fastlege, og han som opererte meg..

Psykologen min hjalp meg gjennom dette. Budskapet hans var at jeg måtte svette meg gjennom det, og prøve å gi blaffen i det, ikke kjempe mot det. Det tok en del år. Jeg orket ikke gå i butikken til å begynne med, skole var uaktuelt. Det ble en slags panikk/klaustrofobisk frykt for klasserom, forelesningssaler osv.

Med hjelp fra psykologen begynte jeg på videregående igjen. Nå går jeg på BI, er ferdig med 2 år.

Av og til blir jeg varm og svett, slik som før, men jeg har lært meg å si "pytt, pytt", ikke la det ta kontroll over meg, rett og slett. Det er slitsomt, uten tvil. Jeg håper virkelig du får det bedre. Hva slags jobb- eller skolesituasjon er du i?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...