Gå til innhold

Hvordan takle depresjonen og ensomheten?


Gjest tungsinnet

Anbefalte innlegg

Gjest tungsinnet

Får ofte depresjon og ensomhetsfølelse når jeg er alene for meg selv. Har ikke nok venner til å fylle tiden med og føler meg derfor ensom. Er heller ikke i jobb for tiden. Jeg pleier å gå å legge meg eller kjøpe sjokolade når jeg har det slik, men det er ikke så bra innser jeg. Noen råd for hvordan jeg skal takle tungsinnet når det kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bare et lite tips eller tre

Finn ut om psyk. dagsenter der du bor har et tilbud du kan nyte godt av, slik at du ikke bare går alene, men kommer ut og treffer andre som også sliter psykisk. Evt. har Mental Helse også noen steder treff/grupper. Dette vet i såfall en psyk. sykepleier eller andre ved psyk. dagsenter. Er du riktig heldig så har din kommune også tilbud om kurset "Kurs i mestring av depresjon". På det private markedet må man betale flere tusen for å delta på et slikt kurs, men om det arrangeres i din kommune (eller andre steder i ditt distrikt), så slipper du unna med en egenandel på snaut 400 kr. Det er det verdt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Jeg ville tatt kontakt med et treningsenter i nærheten.Det har vært en god hjelp for meg når jeg har vært i en tilnærmet lik situasjon.Trening hjelper både mot depresjon og angst,regulerer søvn og appetitt.Man kan gå når man vil og orker.Selv om en kanskje ikke blir direkte godt kjent med folk der,er det inspirerende å komme seg ut,se andre folk,trene med andre.Eller kan det være godt å komme seg ut og gå en rask tur i blant.Vennlig hilsen bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...