Gå til innhold

Er det vanlig å benekte at en har følelsesmessige problemer?


Gjest swix

Anbefalte innlegg

Er det vanlig å beskytte seg selv ved å benekte at en har følelsesmessige problemer samtidig som en helt klart lider under dem.

Jeg blir vettskremt når innsikten plutselig bryter igjennom i korte glimt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest et bedre liv

Jeg tror det er helt vanlig. Min mor og min søster er helt klart Bipolar (jeg er det selv), men har aldri villet gå til lege eller behandling, noe som har resultert i svært ustabile forhold i familien. Spesielt min søster svinger veldig mye og er i perioder i sin egen verden (selvfølgelig ettersom hun ikke er medisinert). Hun er helt klar svært depressiv i disse periodene, mens andre ganger har hun så mye energi at det forårsaker urolighet i familien. I tillegg har hun masse rare ideer om en del ting når hun er "oppe".

Jeg er medisinert og har vært det i 12 år. Før den tid var jeg syk på likhet med min søster og min mor.

De må jo ville det selv og være innstillt på det (behandling og medisinering). Familieforholdene våre hadde vært mye hyggeligere om vi som er rammet av denne lidelsen hadde vært behandlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest velvel

Jeg tror det er helt vanlig. Min mor og min søster er helt klart Bipolar (jeg er det selv), men har aldri villet gå til lege eller behandling, noe som har resultert i svært ustabile forhold i familien. Spesielt min søster svinger veldig mye og er i perioder i sin egen verden (selvfølgelig ettersom hun ikke er medisinert). Hun er helt klar svært depressiv i disse periodene, mens andre ganger har hun så mye energi at det forårsaker urolighet i familien. I tillegg har hun masse rare ideer om en del ting når hun er "oppe".

Jeg er medisinert og har vært det i 12 år. Før den tid var jeg syk på likhet med min søster og min mor.

De må jo ville det selv og være innstillt på det (behandling og medisinering). Familieforholdene våre hadde vært mye hyggeligere om vi som er rammet av denne lidelsen hadde vært behandlet.

bipolare kan tvangsinnlegges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest et bedre liv

bipolare kan tvangsinnlegges.

Det vet jeg, men jeg tørr ikke å blande meg inn. Da hadde det blitt mer bråk enn det allerede er. De lever sitt eget liv, jeg bor ikke sammen med dem.

Jeg besøker dem sjelden, det blir bare misforståelser hele tiden og dermed bråk. De tror andre mennesker "mener noe annet" enn det de sier og mistolker alt. Akkurat slik jeg selv var da jeg var umedisinert. Medisiner har gitt meg mye bedre livskvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...