Gå til innhold

Generelle spørsmål - bukplastikk etc

Anbefalte innlegg

Gjest Kristiane F

Hei!

Har lest forum her for flere mnd tilbake og jeg har fått svar på noen av mine spørsmål.

Fikk for tre år siden et barn på 6200 gram og 58 cm. Fikk et barn til for ti mnd siden. Fire kg.

Selv er jeg 160 cm. Min mage ble totalt fucked. Har VM i hengemage som IKKE vil bli noe bedre/penere.

Har gått ned i vekt. Fra 115 til 97. Og er godt på vei videre nedover.

Har forespurt min lege om plastikkirurgi. Han sier at "åh,du må gå ned MYE mer først - hvis jeg sender henvisning nå, så sender de den i retur - de vil ikke engagn innkalle deg".

Stemmer dette?

Jeg ønsker time til vurdering. Det er faktisk KUN min mage som er stor. Og mine ben og armer etc blir mindre og mindre, men magen er på stedet hvil. Sikker på at jeg har 20 kg bare på magen.

Er det ikke mulig å få time hos det offentlige til en vurdering - hvor mye jeg må gå ned etc før en operasjon så jeg vet hva jeg har å forholde meg til?

Jeg har sendt forespørsel til Fornebukl. og en annen klinikk. Med bilder. For vurdering. Man kan vel ta liposkulptur sammen med full bukplastikk?

Jeg ønsker også brystløft med implantat. Noen som vet om det i det hele tatt kan gjøres i "samme sleng" som full bukplastikk? Har en viss følese av at det blir et smertehelvette uten sidestykke..men når man først er der mener jeg.. vondt og mer vondt.. ;-)

Noen som har tat keisersnitt OG bukplastikk før? (asså, ikke samtidig)?. Hvordan er smertene og muligheten for å gå etter en bukplastikk? Jeg hadde helvette etter keisersnitt..kunne ikke komme opp av senga før dagen etter. *uggh* Og på disse klinikkene må man jo hjem samme dag...

Hvordan går man frem for å søke om å få dekket slik operasjon av det offentlige? MÅ den da gjøres på off. sykehus, eller kan man gjørre det hvor man vil og så får man det refundert?

Kanke en skit om dette...og finner ikke noe om akkurat dette..og min lege er -lite- hjelpsom på området.

Tusen takk hvis du leste hele. Tusen takk igjen hvis du har mulighet til å svare.

Jeg er frustrert.

Fortsetter under...

Hei.

Skal prøve og svare deg ut i fra mine erfaringer:)

Jeg skal foreta en bukplastikk nå til høsten.

Det jeg først gjorde var å gå til min lege for å bli henvist til det sykehuset jeg ville.(Lønner seg å se på ventelister)

På det tidspunktet var jeg 96 kg,jeg er 176 cm høy.

Legen min sa da at jeg måtte regne med at jeg kom til å få beskjed om å gå ned en god del kg til.

Var inne til konsultasjon den 3 mai,da hadde jeg klart å gå ned 4-5 kg.

Legen så på meg og sa at det ikke var noe problem for meg å få det gjort,men jeg måtte ned til 80 kg!(Jeg sliter med sår under hudfolden)

Det blir best resultat sa han.

Så nå har jeg klart å gå ned det jeg skulle,er nede på 79 kg.

Min bmi ligger nå på 25,5...dvs at jeg nå ligger på normalvekt.

Tror ikke dem opererer hvis du er over 30 i bmi.

Men tror det er veldig opp til den enkelte lege hva dem setter som grense og hva slaks kriterier dem har.

Dette er i alle fall det jeg har vært igjennom for å få dette dekket.

Så snakk med legen din du,og få en henvisning,så kan du ta og snakke med legen som skal operere,da får du i alle fall svar på det du lurer på.

Lykke til

Hei.

Skal prøve og svare deg ut i fra mine erfaringer:)

Jeg skal foreta en bukplastikk nå til høsten.

Det jeg først gjorde var å gå til min lege for å bli henvist til det sykehuset jeg ville.(Lønner seg å se på ventelister)

På det tidspunktet var jeg 96 kg,jeg er 176 cm høy.

Legen min sa da at jeg måtte regne med at jeg kom til å få beskjed om å gå ned en god del kg til.

Var inne til konsultasjon den 3 mai,da hadde jeg klart å gå ned 4-5 kg.

Legen så på meg og sa at det ikke var noe problem for meg å få det gjort,men jeg måtte ned til 80 kg!(Jeg sliter med sår under hudfolden)

Det blir best resultat sa han.

Så nå har jeg klart å gå ned det jeg skulle,er nede på 79 kg.

Min bmi ligger nå på 25,5...dvs at jeg nå ligger på normalvekt.

Tror ikke dem opererer hvis du er over 30 i bmi.

Men tror det er veldig opp til den enkelte lege hva dem setter som grense og hva slaks kriterier dem har.

Dette er i alle fall det jeg har vært igjennom for å få dette dekket.

Så snakk med legen din du,og få en henvisning,så kan du ta og snakke med legen som skal operere,da får du i alle fall svar på det du lurer på.

Lykke til

En ting jeg glemte å si,du må være ferdig med barn.

Det er ikke veldig heldig fikk jeg beskjed om.

Teoretisk er det jo ikke farlig,men det er synd å ødlegge fint resultat.;)

Gjest Kristiane F

En ting jeg glemte å si,du må være ferdig med barn.

Det er ikke veldig heldig fikk jeg beskjed om.

Teoretisk er det jo ikke farlig,men det er synd å ødlegge fint resultat.;)

Hei og takk for raskt svar. Jeg svarer noe sent selv her..

Fikk mail fra Fornebuklinikken på søndag.

De kan ta brystløft med implantat uten at jeg går noe mer ned i vekt.

Når det gjelder bukplastikk, så ser de helst at jeg går ned til nitti kilo - det er syv kilo til. Dette fordi da blir resultatet penest.

Men er ikke det litt lite da? Jeg trodde kanskje jeg MÅTTE gå ned til MINST åtti (jeg er som sagt 160 cm).

Jaja, nå skal jeg dit på time midten av august - så får vi se hva de velger å gjøre.

Kan man få det refundert av det offentlige hvis man velger å gjøre det på privat sykehus?

Takker for svar :o)

Hei og takk for raskt svar. Jeg svarer noe sent selv her..

Fikk mail fra Fornebuklinikken på søndag.

De kan ta brystløft med implantat uten at jeg går noe mer ned i vekt.

Når det gjelder bukplastikk, så ser de helst at jeg går ned til nitti kilo - det er syv kilo til. Dette fordi da blir resultatet penest.

Men er ikke det litt lite da? Jeg trodde kanskje jeg MÅTTE gå ned til MINST åtti (jeg er som sagt 160 cm).

Jaja, nå skal jeg dit på time midten av august - så får vi se hva de velger å gjøre.

Kan man få det refundert av det offentlige hvis man velger å gjøre det på privat sykehus?

Takker for svar :o)

Om du kan få det refundert må du nesten ta opp med Trygdekontoret/legen...det har jeg ikke noe greie på desverre.

Men det høres da ut som om det ordner seg for deg da.

Lykke til!

Gjest tullejente

Jeg har foretatt en bukplastikk for et halvt år siden. Vurderte å operere brystene samtidig, men dette frarådet kirurgen meg til. Han sa at etter en så stor operasjon som bukplastikk er ville kroppen trenge tid til å komme seg på, og arrene og resultatet ville bli finere dersom jeg tok operasjonene med noen måneders mellomrom.

Jeg tenkte også som deg at jeg kunne ta alt i samme slengen så slapp jeg å operere to ganger, men ble altså frarådet dette på det sterkeste. Kirurgen ville også gi meg mange tusen kroner i avslag på prisen på min brystoperasjon dersom jeg ventet med denne, men tok den innen et år.

Ellers kan jeg si at smertene vil være omtrent de samme som ved et keisersnitt. ar aldri selv tatt keisersnitt med kirurgen sa at det var omtrent like smerter. Jeg foretok ingen fettsuging, men fikk sydd sammen noen sprengte muskler. Smerterne er jævlige, mildt sagt, samme dagen, og dagen etter!! Etterpå er de utholdelige. Men som trøst, det er verdt hver en krone og hver en tåre.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...