Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Til Nina Lindstad.

Jeg har i sommer lest innlegget ditt om "PSA-testen kan avsløre prostatakreft",fordi mannen min (60år) er henvist fra fastlegen vår til Ullevål nå i august på grunn av at en blodprøve viste for høye verdier. Fastlegen kjente også på kjertelen og sa han trodde ikke det var noe galt.

Denne testen er rutine hos legen - for mannen min har ikke hatt noen plager.

Men uansett blir man engstelig - for det er jo kreft vi er så redde for.Jeg har nok ekstra lett for å ta sorger på forskudd men de tre sidene du har skrevet om dette har virkelig hjulpet meg til å ta dette fornuftig.

Uansett utfall - det er fælt å vente på sånne prøver!

Med vennlig hilsen engstelig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/153646-prostata-unders%C3%B8kelse/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Litt usikker på om du vil at jeg skal svare mer. Husk at de fleste med høy PSA ikke har kreft. I hvilken grad man skal behandle, og hvor aggressivt får være opp til urologene. Selv om det er kreft er det oftest "ufarlig". De fleste lever MED sin eventuelle kreft, og dør ikke AV den. Lykke til.

• 5 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...