Gå til innhold

NHD/andre -Når en ukes ventetid blir til flere...


firebird1365380441

Anbefalte innlegg

firebird1365380441

Jeg har søkt meg selv til Brøset(sikkerhetsavdeling/psykehus)i Trondheim for å delta på et sinnemestringsprogram.Var der for nesten 2 år siden og fikk veldig godt hjelp da.

Nå trenger jeg et oppfriskningskurs og ble for nesten 3 mnd siden søkt dit av psykologen min og av en overlege på akuttavdelinga på psykehuset her jeg bor.

Det jeg fikk vite da, var at jeg hadde fått plass og skulle dra om 1 uke.Dagen før jeg skulle reise, kom i midlertid kontra beskjeden.De kunne ikke ta i mot meg likevel pga en veldig dårlig pasient , som de måtte ta i mot.

Innleggelsen ble utsatt med 3-4 uker.Da ventetiden begynte å nærme seg slutten, ble det sendt brev fra behandlingsteamet mitt med spørsmål om dato for innleggelsen.

Det kom brev og telefon tilbake om at de hadde fått nok en "hastepasient".Noe som ville forsinke innleggelsen med minst 3 uker.Men jeg fikk beskjed om at jeg ikke måtte skrives ut eller dra på ferie noe sted fordi de kanskje fikk en ledig plass likevel.Derfor har jeg vært innlagt hele sommeren - fram til nå.

Noen ledig plass har det ikke blitt, og jeg sliter med mine ting.Noen dager er bra, mens andre er forferdelige.Og i mens maler kverna veeeeldig langsomt.Det har blitt gjort flere henvendelser til psykehuset, men hver gang har de fått inn noe som haster...og jeg står stadig bakerst i køa.

Det er vanvittig frustrerende, men likevel føler jeg at jeg må bare ikke klage - jeg har jo tross alt fått lovnad om en plass.Det tar tydeligvis bare litt tid å komme dit...Men det er jo NÅ jeg trenger den plassen.

Noen ganger begynner jeg å lure på om jeg bør gjøre noe virkelig hodeløst eller lovstridig for å se om innleggelsen kan skje kjappere da...Men det blir for teit, mener nå jeg.Been there, done that...

Noen som har peiling på hva jeg( eller behandlerne mine) kan gjøre for å få litt fortgang i prosessen?

Overlegen på akuttavdelinga sier at egentlig skulle jeg ha vært på en sikkerhetspost slik som situasjonen er nå.Jeg svinger enormt mye for tida og en akuttpost er ikke stedet å være for meg nå om dagen.

Sikkerhetsposten på psykehuset her nekter å ta i mot meg.Jeg er ikke "deres bord", får jeg høre.Hva som nå menes med det.

Er redd for at jeg kommer til å tilte fullstendig en dag ...og sinte jenter er nesten verre enn sinte menn, har jeg hørt.... :)

Jeg går meg selv på nervene...:-(

Med vennlig hilsen en litt småfresende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vil bli borte

Fikk bare lyst til å sende en liten hilsen.

Var på samme avdelig som deg i begynnelsen av Mai.

Kanskje du husker meg viss jeg sier at vi hadde mye gøy med å gjøre narr av en viss overlege med ett særlig høyt forbruk av unge jenter.

Håper du får den innleggelsen snart!

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

firebird1365380441

Fikk bare lyst til å sende en liten hilsen.

Var på samme avdelig som deg i begynnelsen av Mai.

Kanskje du husker meg viss jeg sier at vi hadde mye gøy med å gjøre narr av en viss overlege med ett særlig høyt forbruk av unge jenter.

Håper du får den innleggelsen snart!

*klem*

Hei på deg og takk for sist!

Så arti' at det var deg!!!!

Går det bedre med deg nå?

Ha en kjempefin sommer!

;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei firebird!

Skjønner at det er frustrerende å måtte vente på noe som du antar vil bli til god hjelp for deg. Men du står jo langt fra uten behandlingstilbud i øyeblikket, og tatt i betraktning av at det er juli måned og ferieavvikling overalt, kan jeg vanskelig se at det finnes noen annen løsning enn å vente på plass.

Kanskje en ide å begynne å trene på å orke behovsutsettelse :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil bli borte

Hei på deg og takk for sist!

Så arti' at det var deg!!!!

Går det bedre med deg nå?

Ha en kjempefin sommer!

;-))

Av fare for å få webmaster på nakken så svarer jeg på meldingsforum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...