Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har i flere år merket et ganske merkelig fenomen og lurer på om jeg har en form for kuldeallergi.

Hver eneste gang jeg blir kald på beina, men spesielt rundt mens, får jeg en kraftig diare og klarer ikke å komme meg av toalettet uten å måtte springe tilbake i ett kjør før jeg blir varm på bena igjen. Jeg har kunnet holde på slik i mange timer, for så å ta på meg et par ullsokker og bli kurert i løpet av et par minutter. Hva tror du? Jeg får også store problemer med å gjøre ting når jeg fryser, blir nærmest paralysert og vil bare sitte og "kure". Kan nevne at jeg nå har fått vite at jeg har lave jernlagere (ferritin) og lav innhold av vit. B-12, men det er akkurat nå og jeg har målt H-status tidligere i løpet av disse årene uten at det har vært noe galt der.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15375-kuldeallergi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Dette var en litt uvanlig historie,men jeg foreslår at du retter spørsmålet til forum allergi for videre informasjon.

Du bør ellers følge opp med kontroll av jernlagre og B-12 slik at man sikkert ser at dette ordner seg.Kostholdet ditt bør da også drøftes mtp.årsaken til disse manglene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15375-kuldeallergi/#findComment-73086
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...