Gå til innhold

NHD: Kriminell /sosial fobi


Gjest uten signatur

Anbefalte innlegg

Gjest uten signatur

En kriminell blir lett utstøtt av samfunnet og sett ned på av sine medmennesker.

En med sosial fobi føler at vedk, ikke er god nok for andre, og tør ikke ta kontakt. Blir sosialt isolert.

Kan det tenkes at en kriminell med sitt 'dårlige' kontaktnett rett og slett kan ha et lykkeligere liv enn en god borger som kanskje ikke har noe kontaktnett i det hele tatt?

Tanken streifet meg da jeg har en bekjent som er halvkriminell, bestandig blid og fornøyd og med mange rundt seg. Og jeg har en som har sosial fobi og opplever veldig lite.

Den med sosial fobi har vondt av at andre ikke liker en (tror vedk.), mens den kriminelle kanskje ikke har følelsen av å ikke være likt.

Det er hvordan en føler det som avgjør lykke eller ikke lykke, er det ikke det da. Hvis den kriminelle ikke tar seg når av fordømmelse fra omgivelsene, så har han det vel bra? Den usosiale b lir ikke fordømt, men føler det slik.

Kanskje er det rett og slett bedre (for en selv) å leve et liv i lettere kriminaliet enn et liv med sosial fobi?

Bare noen tanker! Har en med det siste som jeg bekymrer meg for nemlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tjohooo

Hvorfor sammenligne de to tingene? Hvorfor ikke sammenligne med en person som har det godt, OG har god moral???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant problemstilling, men jeg tror du må snu det litt. Det virker som den med sosial fobi hadde hatt det ugreit uansett og den kriminelle hadde smilt uansett kriminell legning. Begge to trenger tydeligvis litt hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uten signatur

Hvorfor sammenligne de to tingene? Hvorfor ikke sammenligne med en person som har det godt, OG har god moral???

Det ER jo ikke noen reell sammenligning da! Klart en som har det godt og har god moral har det best. Det er jo ikke noe å sette spørsmålstegn ved en gang.

Dette var en sammenligning mellom to 'uregelmessige' livsløp. Sett i fra den som lever akkurat det livsløpet,hvilken av dem har det best, sett fra deres egen synsvinkel?

Det er derfor jeg spør NHD, som sikkert har hatt noen slike i terapi. VI kan jo bare es det fra en av sidene, eller de fleste fra et sted midt i mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...