Gå til innhold

Hva gjør jeg


Gjest Hulk

Anbefalte innlegg

Det har seg sånn at jeg i 16 års alderen var veldig ensom, forvirret og dermed oppsøkte et miljø som gikk imot mine verdier, jeg var i noen år.

Vennene jeg fikk der har jeg fortsatt, men kan ikke si at jeg føler det er mine riktige venner, jeg har liksom gått på akkord med meg selv.

Selvtilliten min ble dårlig, og jeg mistet kontakten med mine tidligere venner (før 16 år) og familien min. Isolerte meg og turte mindre og mindre å være meg selv. Følte og føler meg som et så mye dårligere menneske enn andre. Jeg ser helt normal ut og vet jeg er attraktiv, men det er utenpå, innvendig føler jeg meg som et null.

Jeg er 27 nå og er ute av miljøet, men noen av vennene har jeg fortsatt.

Har i løpet av de siste 3 årene vært hos diverse leger, en psykolog og psykiater, prøvd diverse anti deppresiva, men har fått minimalt igjen for det, det eneste jeg bruker enkelte ganger er vival for å fungere.

Det siste året har jeg møtt en helt nydelig jente, og hun har fått meg til å finne tilbake mye av meg selv, men det har vært et problematisk år fordi vi begge har og hatt problemer som gjør ting vanskelig.

Vet hun fyller mine ønsker som kjæreste, men er så redd for at min sitvasjon kan ødelegge mellom oss to, jeg har savnet en kjæreste lenge, men hun er ikke et resultat av det.

Jeg merker at jeg kan være veldig sterk på alle måter, men det skal ingenting før jeg mister den, jeg mangler liksom et solid fundament.

Det jeg sliter med er hvordan få nye venner? Jeg er trenger gode råd for å komme inn i samfunnet igjen og få en bra selvtillit? Få til å takle hverdagen?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det er fint at du har lyst til å finne venner. Man trenger det.

Har kjæresten din noen venner som du kunne adoptere. Har dere noen interesser dere kunne enten dele eller hver for dere? Ta noen steg inn i noen klubber eller noe og se om dere kanskje får venner gjennom dette. Det er vanskelig å få seg venner uten å "gå på tur" og det er som du allerede vet lurt å finne venner i et sunt miljø hvor dere har felles interesser og kan begynne med å prate om disse tingene istedet for å måtte legge ut om dere selv.

Ellers er det kanskje noen pratesteder på nettet dere kan prøve dere på?

Håper virkelig dere finner masse venner og at dere er lykkelige med hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...