Gå til innhold

"smerter"under samleie


Iris1

Anbefalte innlegg

Hei ! jeg har noen spørsmål ang samleie og utflod.

Jeg sliter med mye utflod og må bruke innlegg hver dag. Den er allt fra klar og sei til gul og brun aktig ( virker da som om det er blod i den) den kan være "oste" aktig og bare normal slimete. Jeg har spiral. satte innfor ca ett år siden.

Ved samlei i visse stillinger der mannen min støter og kommer langt inni meg, er det alldeles som om han kommer i kontakt med et punkt som faktisk gjør meg kvalm om han fortsetter "lenge" det er litt vondt godt, men etter litt aktivitet så greier jeg ikke lenger og jeg blir kvalm, et par ganger har det nesten vært så jeg har brekkt meg. Jeg mister all lyst( hvilket jeg generellt ikke har mye av!) og bruker forholdsvis lang tid på å komme meg igjen. Dette er veldig frustrerende, og sex livet vårt er ikke bra fortiden, har ikke vært det på lenge. Jeg føler meg ikke rein i forhold til utfloden, og som regel så ender det med ubehag. Mannen min har ikke spesielt stor penis, er vel normal tenker jeg.

jeg sliter også med å ha lyst. det er skjelden jeg føler meg opplagt til å ha sex

Vi har også to små barn sammen som krever veldig mye.

er det noe galt med meg?

Har tatt prøver nedentil for ca 9mnd siden. kan en likevel ha kreft uten at det blir oppdaget på biopsien / utstryket ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det han treffer er livmorhalsen. Jeg har også problemer med dette i stillinger hvor han kommer langt inn, f eks bakfra. Resultatet er kvalme, mens-lignende smerter, kramper...

Det løser problemet at han ikke støter _ til bunns_ .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

For å ta det siste først, så er beskrevne smerter ikke tegn på kreft. Til opplysning; celleprøven fra livmorhalsen tester ikke for kreft i livmorlegemet (i all fall ikke særlig godt) eller eggstokk-kreft. Utfloden tyder ikke på noe spesielt i og med at den endrer seg. Oste-aktig utflod kan være tegn på sopp, men da vil det vanligvis også være kløe. Har din lege mikroskopert eller innsendt prøve til dyrkning?

Smerter ved samleie kan skyldes tilstanden endometriose hvor vevev av samme type som det inne i livmoren ligger f.eks., ute i bukhulen. Det er helt godartet, men kan gi smerter i underlivet, spesielt rett før og under menstruasjon samt ved samleie. Man kan få mistanke om det ved en vanlig gynekologisk undersøkelse, men det er bare ved ’kikkehullsundersøkelse’ (laparoskopi) man sikkert kan påvise det.

Jeg synes du skal be din fastlege om henvisning til gynekolog for undersøkelse.

Les mer om endometriose i helseleksikonet på Doktoronline.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

For å ta det siste først, så er beskrevne smerter ikke tegn på kreft. Til opplysning; celleprøven fra livmorhalsen tester ikke for kreft i livmorlegemet (i all fall ikke særlig godt) eller eggstokk-kreft. Utfloden tyder ikke på noe spesielt i og med at den endrer seg. Oste-aktig utflod kan være tegn på sopp, men da vil det vanligvis også være kløe. Har din lege mikroskopert eller innsendt prøve til dyrkning?

Smerter ved samleie kan skyldes tilstanden endometriose hvor vevev av samme type som det inne i livmoren ligger f.eks., ute i bukhulen. Det er helt godartet, men kan gi smerter i underlivet, spesielt rett før og under menstruasjon samt ved samleie. Man kan få mistanke om det ved en vanlig gynekologisk undersøkelse, men det er bare ved ’kikkehullsundersøkelse’ (laparoskopi) man sikkert kan påvise det.

Jeg synes du skal be din fastlege om henvisning til gynekolog for undersøkelse.

Les mer om endometriose i helseleksikonet på Doktoronline.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Du kan i mellomtiden forsøke med annen samleiestilling så det 'ømme punktet' ikke treffes, evt ha samlete ben under samleiet så han ikke kommer så langt inn.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...