Gå til innhold

De respekterer meg ikke


Gjest Tetha

Anbefalte innlegg

Gjest Tetha

Jeg var på butikken for å kjøpe melk og brød i dag. Ved kassen var det noen som snakket om meg. De snakket i kode. De visste at jeg ikke jobbet, og de syns jeg var en drittsekk pga det. Sikkert flere grunner og. Kassadamen var selvsagt kjempesur mot meg. Sa ikke hadet engang.

Gleder meg til jeg begynner å studere, så får de ikke argumentet om at jeg ikke driver med noe å bruke mot meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet akkurat hva du snakker om. Det er slettes ikke morsomt å være sykemeldt pga psykiske lidelser. Det vises jo ikke på oss at vi faktisk kan være veldig syke i perioder. Selv kunne jeg tenkt meg et par krykker noen ganger. Da hadde jeg liksom en grunn for å være hjemme.

Men jeg har valgt å gå med hevet hodet og forteller åpent om min angst. På denne måten gjør jeg liksom min innsats for å skape åpenhet om psykiske lidelser.

Så gjør som meg, hev deg over folks dumhet og uvitenhet. De er ikke verdt å kaste bort energien på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest zuuul

Snakket de i koder? Unnskyld meg, men nå minner du om meg rett før jeg ble tvangsinnlagt med psykose, da jeg fikk beskjeder i kode fra TV'n om at hele verden ville vende seg imot meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tetha

Snakket de i koder? Unnskyld meg, men nå minner du om meg rett før jeg ble tvangsinnlagt med psykose, da jeg fikk beskjeder i kode fra TV'n om at hele verden ville vende seg imot meg.

Ja, de mener noe helt annet enn hva de sier. Han ene sa: "ja, men du skal jo JOBBE i morgen".

Det han mente da, var å henge ut meg fodi jeg ikke jobbet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tetha

Vet akkurat hva du snakker om. Det er slettes ikke morsomt å være sykemeldt pga psykiske lidelser. Det vises jo ikke på oss at vi faktisk kan være veldig syke i perioder. Selv kunne jeg tenkt meg et par krykker noen ganger. Da hadde jeg liksom en grunn for å være hjemme.

Men jeg har valgt å gå med hevet hodet og forteller åpent om min angst. På denne måten gjør jeg liksom min innsats for å skape åpenhet om psykiske lidelser.

Så gjør som meg, hev deg over folks dumhet og uvitenhet. De er ikke verdt å kaste bort energien på :-)

Skal prøve det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest labamba

Ja, de mener noe helt annet enn hva de sier. Han ene sa: "ja, men du skal jo JOBBE i morgen".

Det han mente da, var å henge ut meg fodi jeg ikke jobbet.

Du burde nok prøve kognitiv terapi. Der lærer du deg å tenke annerledes, slik at du kan tenke deg hva annet kunne han ment, enn det første du tror?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest anouschka78

Skal prøve det :)

Hei, på deg!

Prøv å være stolt for at du hver dag holder ut med psykiske smerter. Tenker at den jobben er den tyngste et menneske kan ha. At andre misunner folk som er arb.ledige eller syke, så sier det mer om dem. Hvorfor tar de ikke ansvar og skaffer seg en jobb de gleder seg over, istedet for å misunne andre fordi de går hjemme?

Drit i det! :-) Prøv iallfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...