Gå til innhold

Råd mot stressmage??


poperagurl

Anbefalte innlegg

Jeg har fått rekvisisjon til psykolog pga diverse (heldigvis ikke så veldig alvorlige) problemer. Men det gjør meg veldig sliten og veldig stressa, og pga det får jeg veldig stressmage. Dessverre er noe av problemet at jeg får nesten panikk av nettopp dette - jeg liker ikke å være "syk" pga mye kronisk sykdom. Når det er ille går jeg rundt i helspenn, gråter mye og vil helst bare sette livet på pause til jeg er bedre. :/ Jeg aner ikke når jeg kommer til å få time hos psykolog, men jeg syns hele tiden at det er så lenge å vente. Når jeg får panikk på denne måten vil jeg helst ha hjelp på sekundet. Vet du hvordan jeg kan holde ut ventetiden, og kanskje noe legemiddel som hjelper mot magen? Jeg bruker noe idoform, men syns ikke alltid at det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får du sove om natten? En god natts søvn er bra for magen.

Jeg bruker tolvon i lav dose om kvelden. Tar den for å sove, da den har en svakt søvndyssende effekt (på meg), og hjelper også mot urolig mage. Også remeron er kjent for å være snill mot magen, samt gir bedre søvn hvis det er en del av problemet.

Ellers skal kamille-te virke beroligende. En kopp om kvelden. Avspenningsøvelser eller en rolig spasertur kan være til hjelp. Eller en mer energikrevende sport/fysisk aktivitet, tidligere på dagen.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...