Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei igjen! tror jeg trenger en spesialist til å svare nå. Jeg er 25 år, 178 cm, veier ca 55 kilo. Jeg har leiden faktor 5 og lavt aktivt protein c. Jeg har også lavt blodtrykk- 75/95, av og til svimmel. elles er formen og kroppen i sin beste alder:-) Nå skal jeg ta dykkerlappen- kan leiden og lavt blodtrykk være farlig når man dykker. Kroppen utsettes for høyt trykk og får nitrogen i blodet etter en viss dybde. Har dette noen påvirkning på meg? Har også voks i ørene. må ørene renses slik at jeg kan trykkutligne. Håper på svar raskt:-) med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154086-dykking/
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Einar Søyland, spesialist i hjertesykdommer

Svar til Female1979.

Disse forholdene har ikke noen betydning for vanlig dykking, men du ville sannsynligvis bli testet ganske inngående p.g.a. din tendens til symptomer på lavt blodtrykk hvis du skulle ha sertifikat for profesjonell dykking. "Nitrogen i blodet" håper jeg du lærer å ungå.

Ditt blodtrykk er innenfor normal variasjon (95/75), selv om det er i nedre delen av normalområdet.

Hvis du bruker medisiner (blodfortynnende medikamenter) for din protein C-mangel stiller det seg noe anderledes, men ellers er slik mangel ikke noe hinder for vanlig dykking.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154086-dykking/#findComment-998254
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...