Gå til innhold

Mann 31 år med for mye prolaktin

Anbefalte innlegg

Etter mer eller mindre 4 uker med hodepinje bestemte jeg meg for å oppsøke min faste lege. Har så godt som aldri vært plaget av dette. Både sexevne og i særdeleshet sexlyst var sterkt redusert. Etter blodprøve ble det konstatert for høyt nivå av prolaktin (775) - dog ikke voldsomt mye da. Time til "trommel" er bestilt så jeg går og venter. Vet ikke hva dette skyldes om det kan være flere faktorer. Sluttet i fjor sommer med NEFADAR (før dette SEROXAT). Tilsammen 1 år - og det virket mot det "jeg da slet med". Nevner dette for evt. bivirkninger som resulterer i prolaktinnivået. Fjordåret var ellers et stressende år heriblant med en far som døde av en meget dramatisk krefttype (Sarkom - bløtdeler i ansiktet) Det ble månedlige og slitsomme sykehusbesøk. Parrallelt med hodepinen ville jeg ha en helsesjekk. Bakgrunn for innlegget er at jeg på det bestemte mener at undersøkelsene som fortas ikke er grundige nok - og det gjør en elles "lite hårsår" person skremt. I familien (mor og farslinje) er det kreft så "det holder. Holder da blodprøvene som tas for evt. å avdekke kreft "åkke-som" ??? Venter nå på svar fra kontroll blodprøve av prolaktinet. Har fått melding om medikamentell behandling om det er det sammen nå. Spørsmålet her er om hva slags type medikamenter dette er og hva de gjør? For en eller "viril" person er det litt tøft at sex lyst/evne er så godt som vekk - finnes det midlertidige løsninger ?

På forhånd takk for svar fra en noe skjelven men takknemlig sjel!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15411-mann-31-%C3%A5r-med-for-mye-prolaktin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Hvis du er henvist til "trommel" /CT av hodet så høres det ut som om undersøkelsene kommer i riktig rekkefølge,og jeg kan ikke se hva det evt.skal suppleres med før svar på denne undersøkelsen foreligger.Her skal det nettopp undersøkes med tanke om det ligger en synlig årsak i hypofysen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...