Gå til innhold

noen i samme situasjon????


Gjest en kald verden

Anbefalte innlegg

Gjest en kald verden

vet ikke hvor jeg skal starte....

Jeg får prøve og være kort....

Har en far som er alkoholikker, men som drikker mindre nå. han har vert et helvete i familen og har ikke hatt kontakt me han på 3-4 år pga alt han har gjort me mot meg og i det hele tatt familien. Jeg har slitt utrolig mye etter dette helvete i familen, og ble råda til og ikke snakke med han. men problemet nå er at det går greit og snakke med han, men har det jævlig etterpå......Synest det er litt rart egentlig. men det er kanskje fordi jeg ikke er helt stabil enda og jeg er nok redd for at ting skal skje fortsann selv om jeg kanskje vet det ikke gjør det... men jeg har det veldig vondt til tider. Og dette går mye utover min type. vi har vert sammen i 4 år nå og han er alt for meg. er 22 år.

noen i min situasjon eller som kjenner seg igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lei_av_alt

Hei!

Joda, ikke helt ukjent dette her for meg. Kan det at du er glad i faren din være grunnen til at du føler slik du gjør etter å ha prstet med ham? Brøt selv kontakt med mitt jordiske opphav i perioder, så jeg tror jeg vet hvilke følelser det er snakk om.

Du er kjempeheldig som har en slik støtte i typen din!

Jeg håper at du med tiden vil få alt det vonde din far har gjort mot deg og din familie (jeg aner jo ikke hva det er snakk om her da..) på avstand - det kan tross alt være det enkleste å leve med? Hatet selv mitt jordiske opphav, men lærte meg å leve med minnene etterhvert. Har det mye bedre med meg selv når jeg slpper å bære nag til noen. Ser jo at de har feilet og alt det der, men det blir jo ikke bedre om jeg hater dem for det. Dessuten er jeg voksen nå, og dette er for lengst over. Min yngre bror er fremdeles hatsk mot foreldra, og jeg ser at han sliter.. Men han er en annen type: " De skal for faen få smake sin egen medisin!" Men han får ta den tide han trenger..

Var dette til hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en kald verden

Hei!

Joda, ikke helt ukjent dette her for meg. Kan det at du er glad i faren din være grunnen til at du føler slik du gjør etter å ha prstet med ham? Brøt selv kontakt med mitt jordiske opphav i perioder, så jeg tror jeg vet hvilke følelser det er snakk om.

Du er kjempeheldig som har en slik støtte i typen din!

Jeg håper at du med tiden vil få alt det vonde din far har gjort mot deg og din familie (jeg aner jo ikke hva det er snakk om her da..) på avstand - det kan tross alt være det enkleste å leve med? Hatet selv mitt jordiske opphav, men lærte meg å leve med minnene etterhvert. Har det mye bedre med meg selv når jeg slpper å bære nag til noen. Ser jo at de har feilet og alt det der, men det blir jo ikke bedre om jeg hater dem for det. Dessuten er jeg voksen nå, og dette er for lengst over. Min yngre bror er fremdeles hatsk mot foreldra, og jeg ser at han sliter.. Men han er en annen type: " De skal for faen få smake sin egen medisin!" Men han får ta den tide han trenger..

Var dette til hjelp?

Takk for svar på innlegget mitt. Ja det er jo bare dumt, men det er vasnskelig og tenke sånn. Tror nok e nå ha litt mere tid kanskje bare.....men er vakelig for tiden... men men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...