Gå til innhold

vektøkning/endringer

Anbefalte innlegg

Gjest ikke tykk, men....

Er en jente på 20 år som spiser sunt og trener mye (ca 5 ganger i uka). Dette er for det meste styrketrening. Ellers blir det en sykkeltur i ny og ne/turgåing før frokost osv. De siste to årene har jeg begynt å få problemer med klærne mine. Med andre ord så har jeg gått endel opp i vekt. Noe av dette er selvsagt muskelmasse, men dat har også kommet på en del fett, spesielt rundt rompe og lår. Er det noen som kan gjette seg til hva dette skyldes? Jeg spiser heller sunnere nå enn det jeg gjorde før og dessuten trener jeg mer... Kanskje jeg er på vei over denne tjueårs-kneika hvor man normalt sett går opp noen kilo? Det som er så rart er at fettet kun har lagt seg på underkroppen...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154181-vekt%C3%B8kningendringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

wibeke1365380727

jeg vet at det er veldig viktig og balansere næringsinntaket og den fysiske aktiviteten. en venn av meg trente like mye som du gjør og spiste sunt, men resultatet var at hun gikk opp i vekt grunnet hun spiste for lite i forhold til hvor mye hun trente/forbrente. hun var i kontakt med en ernæringsfysiolog som ba henne øke næringsinntaket hvis hun skulle fortsette å trene like mye. Det finnes en del bøker o.l som en kan lære seg å regne ut dette. Men det kan jo være en del andre ting som får deg til å gå opp i vekt også, alt i fra merke på p-piller til stoffskifte ditt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...