Gå til innhold

hjelp meg..har jeg spiseforstyrrelser


Gjest redd jente

Anbefalte innlegg

Gjest redd jente

hei. jeg er ei jente på 16 år.

jeg er ikke fornøyd med meg selv. har i tre- fire år hatt problemer med spisingen, men har aldri gått ned noen kilo. jeg får konstant dårlig samvittighet hvis jeg spiser..ikke før nå har jeg i underkant av den siste mnd. gått ned ca 8 kilo.

jeg hopper over måltider, og klarer ikke nå å starte å spise normalt igjen.

jeg veier nå 52 kilo og syntes fortsatt jeg er tykk. jeg er 163,5 cm høy.

alle maser om at jeg har gått ned så masse og er blitt for tynn, men det er noe jeg ikke selv klarer å se. jeg vil fortsatt gå ned flere kilo.

jeg blir aldri fornøyd. kommer jeg noen gang til å bli det? mensen har uteblitt i to mnd nå. jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. dette høres kanskje ikke så ille ut, men for meg er det det. jeg sliter også ganske mye med depresjon i tilegg. er veldig redd og usikker.

jeg ser ofte at jeg har mange like bivirkninger som de som har spiseforstyrrelser. hva er egentlig spiseforstyrrelser. er det bare de som veier under 45 kilo og sånn som har det. er det noen fare for meg. jeg vil leve et normalt liv og ha et normalt forhold til mat.

kan noen hjelpe meg og svare på dette forvirra`e brevet. tusen takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jorunn Sundgot-Borgen, Doktor Scient

Kjære redd jente

Jerg skjønner godt at du er bekymret for din situasjon. Det er imidlertid bra. Jeg vil råde deg til å kontakte den legen du tidligere eventuelt har benyttet eller en i nærheten og fortelle han/henne ærlig om hvorledes ditt forhold til deg selv og maten er og har vært de siste årene. Da kan det være mye enklere å snu før dette blir mer fastlåst. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ragazza

Kjære deg,

Det er ikke vekten din eller hvordan du ser ut som avgjør om du har en spiseforstyrrelse eller ikke. Enten man er 30 eller 130 kilo, så er det det som foregår i hodet ditt som avgjør om su har en SF. Nå kjenner jeg jo ikke deg, men utifra det du skriver har du jo helt soleklart et veldig vanskelig forhold til mat, og jeg ville anbefale deg å prøve å få en time hos en ernæringsekspert og en psykolog. Prøv også å stole på det vennene dine, som jo sikkert vil deg vel, sier: Du ER tynn, og burde absolutt ikke prøve å gå mer ned vekt - eller plage deg selv med tanken på at du tror du burde det.

Håper du klarer å snu; man lever bare én gang og det er fælt å miste hele ungdomstiden til noe så destruktivt som en SF. Jeg vet hva jeg snakker om...

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...