Gå til innhold

Yrkesrettet attføring og stipend fra lånekassen


Gjest Tetha

Anbefalte innlegg

Er det lovlig å søke om stipend til utdanning fra lånekassen mens man mottar yrkesretta attføring fra Aetat?

Ser ikke ut til at Lånekassen har noe imot det, bortsett fra at stipendet blir endel mindre da.

Men har jeg lov fra Aetat? Og må jeg si ifra om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vil bli borte

Du har lov til å søke og stipend og lån i lånekassen selv om du er på attføring.

Du trenger ikke å gi beskjed til Aetat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har lov til å søke og stipend og lån i lånekassen selv om du er på attføring.

Du trenger ikke å gi beskjed til Aetat.

Men tenk om de oppdager det, og finner ut at de vil kreve alle pengene tilbake + renter...

Da hadde jeg sittet fint i det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tenk om de oppdager det, og finner ut at de vil kreve alle pengene tilbake + renter...

Da hadde jeg sittet fint i det da.

Det er lov.

Du får jo bare et lån, og ingen nekter deg å ta opp lån.

Jeg har sjekket det.

Bare pust ut og ta opp lån og stipend du!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov.

Du får jo bare et lån, og ingen nekter deg å ta opp lån.

Jeg har sjekket det.

Bare pust ut og ta opp lån og stipend du!

:-)

Takk for hjelpen, men får holde med stipend :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidligere attføringdeltaker + student

Når du går på yrkesrettet attføring,så vil det også si at dem dekker de faktiske utgiftene til utdanning hvis søknaden din blir godkjent

Jeg søkte på Aetat da jeg gikk på attføring om å få dekket utgiftene til skole og skolebøker og fikk det innvilget...

Ellers fikk jeg beskjed fra Aetat at jeg måtte si i fra dersom ting gjorde at det ble endringer i økonomien i attføring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nuvhel...

Takk for hjelpen, men får holde med stipend :-)

Jeg tror nok du burde sjekke dette selv og ikke stole blindt på det starksvak sier. Jeg tror nemlig han/hun tar feil. Du skal ikke ha krav på begge deler samtidig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nuddel&karry

Jeg tror nok du burde sjekke dette selv og ikke stole blindt på det starksvak sier. Jeg tror nemlig han/hun tar feil. Du skal ikke ha krav på begge deler samtidig

jeg hadde det når jeg studerte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nuvehl

jeg hadde det når jeg studerte

Javel? Jeg fikk ikke lov. Kanskje det kommer an på hvor mye du får i attføring? Ergo er det best å spørre i hvert enkelt tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...