Gå til innhold

er det normalt å spise snørr i en alder av 18?


Gjest Victoria_

Anbefalte innlegg

Gjest Victoria_

En venn av meg spiser enda snørr i en alder av 18 år. jeg har snakket med henne og hun sier at hun rett og slett ikke klarer å la være. bare hun kjenner en bøse må den bort. og da spiser hun den.

er dette sykt eller hva???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*He-he*

Nei, jeg tror vi med sikkerhet kan si at for de fleste voksne og oppegående mennesker er det ikke normalt å spise hverken buser eller snørr ! Iallefall er det ytterst få som spiser dem så andre ser det. Men det er mulig noen sitter i hemmelighet hjemme bak lukkede dører og nedrullede rullgardiner og spiser dem i smug...!? Din venninne er i så henseende svært "modig" (og uappetittelig !!) som spiser dem mens andre ser på (siden du vet om det, mener jeg).

Men jeg sier bare èn ting:

ÆSJ !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils Havard Dahl, psykiater

Du spør om to ting: er det normalt og er det sykt?

Det er helt sikkert ikke normalt i den betydning at det er ekstremt uvanlig7avvikende.

Jeg er dog mer skeptisk til å betegne alle slike avvik som sykdom. Det finnes et gammelt begrep, som nå sjelden brukes, som heter folkeskikk. Jeg vil si at dette er total mangel på folkeskikk. Jfr. også et innlegg på Åpent forum i går om skrikende unger på restaurant, konsert osv.

Jeg tror det ville være nyttig for menneskelig samkvem at en igjen begynner å snakke om folkeskikk i stedet for å sykeliggjøre manglende oppdragelse, folkeskikk og manerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Windsong

*He-he*

Nei, jeg tror vi med sikkerhet kan si at for de fleste voksne og oppegående mennesker er det ikke normalt å spise hverken buser eller snørr ! Iallefall er det ytterst få som spiser dem så andre ser det. Men det er mulig noen sitter i hemmelighet hjemme bak lukkede dører og nedrullede rullgardiner og spiser dem i smug...!? Din venninne er i så henseende svært "modig" (og uappetittelig !!) som spiser dem mens andre ser på (siden du vet om det, mener jeg).

Men jeg sier bare èn ting:

ÆSJ !

Fysjogæsj!

Det må da kunne gå an å avvenne folk fra slike vaner... på et vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja!

Du får bestemt deg du, Kenny :-)

Vel, uansett, jeg vet ikke om det er normalt, men jeg gjør det selv. Men overhodet ikke når noen ser det. Man klarer da å styre seg.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjenner en voksen tilsynelatende "vanlig" dame som spiser ørevoks, ansiktshår som hun napper ut (fra seg selv, vet ikke om hun napper fra andre!) og skorper fra sår.

jeg synes IKKE det er normalt, men et visst "mangfold" er jo ok... kanskje vi skal la folk være som de er bare de ikke er slemme mot andre? en annen ting er at hvis noen har sagt ifra at de synes det er ekkelt å se på, så får busepilleren skjerpe seg og heller "kose" seg alene... vi har vel alle våre ting vi liker å gjøre mens ingen ser på... sjøl har jeg hemmoroider som klør noe for jæ..., men jeg går liksom ikke rundt å grafser meg i baken på gata f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får bestemt deg du, Kenny :-)

Vel, uansett, jeg vet ikke om det er normalt, men jeg gjør det selv. Men overhodet ikke når noen ser det. Man klarer da å styre seg.. :-)

Jeg mente nei :-) - men når man tenker etter; hvem kan egentlig sette "standarden" for hva som er normalt i denne verden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...