Gå til innhold

medsin


psykologi

Anbefalte innlegg

er det noen som har noe god erfaring med medisin som virker mot depresjon ,og en del angst.kan eleptisi medisin være et alterativ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt, og har fremdeles, kjempegod erfaring med Cipralex.

Nå er dette med medisiner litt individuelt, av hva som virker best og sånn da. Men om du ikke har forsøkt Cipralex før, er det verdt å prøve!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anouschka78

Hei.

Har du tilbakevendede depresjoner bør du kanskje få prøve lamictal. Det er det eneste som har virket antidepressivt på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å komme frem til det medikamentet som passer best for akkurat _deg_ og din situasjon -bør du henvende deg til din primærlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest uten signatur

For å komme frem til det medikamentet som passer best for akkurat _deg_ og din situasjon -bør du henvende deg til din primærlege.

Jamen, de fleste fastleger har jo ikke peil på slike medisiner! De har sine faste ting de anbefaler. Hvordan de har tatt det valget er vel bare tilfeldig? Jeg er samme personen med de samme plagene, så når en psykiater og to leger mener tre forskjellige produkt er det beste for meg, så sier det litt om hvor tilfeldig behandlingen er. Hvis en har bestemt seg for et produkt (noen velger noe de vil prøve utifra erfaringer her fra brukere og NHD's råd) så må en rett og slett, hvis fastlegen ikke har disse pillene som favoritt, finne den legen som liker akkurat de pillene,m og så kontakte vedkommende. Sånn er det blitt!

Jeg foreslo for legen min Aurorix som NHD har talt ganske varmt for med jevne mellomrom. Jeg skjønte fort at min lege var alt annet enn enig i det. Min nåværende lege mener nemlig at Zoloft kurerer de fleste plager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen, de fleste fastleger har jo ikke peil på slike medisiner! De har sine faste ting de anbefaler. Hvordan de har tatt det valget er vel bare tilfeldig? Jeg er samme personen med de samme plagene, så når en psykiater og to leger mener tre forskjellige produkt er det beste for meg, så sier det litt om hvor tilfeldig behandlingen er. Hvis en har bestemt seg for et produkt (noen velger noe de vil prøve utifra erfaringer her fra brukere og NHD's råd) så må en rett og slett, hvis fastlegen ikke har disse pillene som favoritt, finne den legen som liker akkurat de pillene,m og så kontakte vedkommende. Sånn er det blitt!

Jeg foreslo for legen min Aurorix som NHD har talt ganske varmt for med jevne mellomrom. Jeg skjønte fort at min lege var alt annet enn enig i det. Min nåværende lege mener nemlig at Zoloft kurerer de fleste plager.

Nå må du ta med i betraktningen at NHD ikke kjenner din sykehistorie så altfor godt.

Jeg kjenner til problemet, og vet godt at dette kan oppleves frustrerende. I den grad du klarer bør du sette deg inn i dine medikamenter og i samråd med dine behandlere komme frem til hva som egner seg best. Av og til, ganske ofte, må det endel prøving og feiling til før man lykkes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uten signatur

Nå må du ta med i betraktningen at NHD ikke kjenner din sykehistorie så altfor godt.

Jeg kjenner til problemet, og vet godt at dette kan oppleves frustrerende. I den grad du klarer bør du sette deg inn i dine medikamenter og i samråd med dine behandlere komme frem til hva som egner seg best. Av og til, ganske ofte, må det endel prøving og feiling til før man lykkes..

NHD kan jo få ganske detaljerte gjengivelser av sykehistoriene han også.

Min nåværende lege kan ikke ha lest noe særlig i min journal, det merker jeg på ting han sier. Forøvrig kan han jo allikevel aldri huske alle journalene for alle sine pasienter. Ved min aller første konsultasjon hos han, ville han gi meg resept på Zoloft, bare pga det jeg fortalte under denne konsultasjonen. Faktisk så tror jeg NHD kan få mer opplysninger gjennom flere innlegg fra samme bruker enn en fastlege under 10-15 minutters samtale, avbrutt av tasting på PC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...