Gå til innhold

Angst, Depresjon og Tunga mi


Gjest utennick

Anbefalte innlegg

Gjest utennick

Jeg har vært plaget av konstant angst of depresjon de siste par aara. Har også endel tvangstanker som jeg ikke blir kvitt. I de siste fire-fem månedene har jeg vært plaget av sår tunge. De kjennes ut som om tungen brenner litt på tuppen, og dette kommer I perioder hvor jeg er ekstra stressa og med mye angst eller dyp depresjon. Har også etpar rifter i midten. Jeg fikk det plutselig I en periode med enormt stress og mye angst – røyka mye ogsaa. Saken er at det ikke har forsvunnet av seg selv, men kommer tilbake med jevnlig mellomrom. Tvangsankene mine tar da over og beginner å jobbe med disse ‘symptomene’ – og jeg finner da ut for meg selv at jeg har både det ene og det andre av sykdommer. Jeg blir da enna mer stressa og deprimert, og sånn går det, rundt og rundt.

Jeg ville egentlig bare vite om det er noen andre her som har opplevd slike symptomer med tunga.

takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg får også sår tunge i stress-perioder. Det har visst et navn (vet ikke hva.) Jeg "tror" to ting hjelper (har ikke noen dokumentasjon), men det er ekstra tilskudd av c-vitamin (det vil også være bra for deg siden du røyker, det finns en syrefri variant som er bedre for magen, men dyrere) og å passe på å drikke nok væske/vann. (En blodprøve kan gi deg svaret på om du bør ta andre vitamintilskudd (jern, b-vitamin t.e).

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest utennick

Hei

Jeg får også sår tunge i stress-perioder. Det har visst et navn (vet ikke hva.) Jeg "tror" to ting hjelper (har ikke noen dokumentasjon), men det er ekstra tilskudd av c-vitamin (det vil også være bra for deg siden du røyker, det finns en syrefri variant som er bedre for magen, men dyrere) og å passe på å drikke nok væske/vann. (En blodprøve kan gi deg svaret på om du bør ta andre vitamintilskudd (jern, b-vitamin t.e).

mvh

Takk så mye for svar. Det hjelper å bare vite at det er andre som opplever de same symptomene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...