Gå til innhold

Betent endetarm?

Anbefalte innlegg

Sorte1365380728

Jeg har over ett par måneder hatt problemer med utflod og betennelse fra endetarmen.

Jeg har et par små hermorroider på utsiden av endetarmsåpningen. Disse har vært der over en lengre periode.

Da jeg har vært i tvil hva betennelsen/utfloden kommer av, har jeg prøvd både stikkpiller og salve for hermorroider. Dette har ikke hjulpet.

Utfloden kan beskrives som lys brun veske. Jeg har også daglig mørk grønn slim (betennelse?) som kommer fra endetarmen.

Jeg har ikke problemer med avføring eller smerter fra hverken endetarm eller mage. Synes denne plagen både er uhygienisk og plagende. Hva kan dette være?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154300-betent-endetarm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Blod og/eller slim fra endetarmen skal utredes. Siden du ikke har blod, smerter eller avføringsendringer er det nok ikke farlig, det kan dreie seg om lokale slimhinne-irritasjoner. Kanskje skal disse behandles med lokalt virkende mini-klyster av ulike varianter. Du kan lese mye om avføringsendringer og endetarmsplager her i DOL. Synes du skal kontakte fastlegen din for en sjekk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154300-betent-endetarm/#findComment-990008
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...