Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en mann på 26 år. Jeg jobber mye og trener mye.

Dette har jeg stort sett alltid gjort, men den siste tiden har jeg fått symptomer jeg ikke liker.

Treningen min består av sykling og helestudio, 3 - 5 ganger i uken. .

Samtidig bruker jeg kreatin og proteintilskudd ihh til doseringer.

Problemet mitt er at jeg føler jeg er nesten litt "full" nesten hele tiden. Svimmel,(ikke vondt i hode) sjøgange, litt fraværende, glemmer ting, plutselig ikke husker hva jeg skulle osv. Fungerer fint ellers, men finner dette veldig plagsomt. Jeg sover godt om natten, men er fortsatt like svimmel.

Trodde det var maten først, og la om kostholdet. Jeg spiser sunt, lite og ofte for å passe på jevnt blodsukkernivå, men nei. Fortsatt like "fraværende", føler meg rett og slett brisen!

Hva kan dette skyldes, og hva er det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154306-svimmelhet-frav%C3%A6rende/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest det tok lang tid

Du bør få en legesjekk for å utelukke at det er jernmangel osv.

selv fikk jeg også noe av det samme som du har nå i fjor.Jeg feilte ingenting,men fikk diagnose stress.Jeg måtte slå ned på "farten" og slappe mer av . Nå litt over 7-8 mnd etter er jeg god igjen!

Kizza1365380506

Foruten å sjekke jernlagrene bør du få sjekket b-12 og stoffskiftet. Jeg hadde de samme problemene tidligere og jeg har mangler på alt det over, får tilskudd og nå er jeg bra igjen selv om jeg er litt glemsk og fraværende i perioder fremdeles.

Mvh

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Vanskelig å si hva dette kan være. Synes at du en periode skal unngå å trene, samt unnvære de to kost-tilskuddene du nevner. ( 2-3 uker som forsøksperiode) Kanskje går du med en lavgradig infeksjon; kanskje kan legen din påvise dette ved blodprøver. En generell helsesjekk bør gjøres. For høy totalbelastning med mye jobb, trening evt. sosial belastning bør haes in mente. Kanskje bør du endre andre av rutinene dine. Og for all del; hold deg unna evt. andre "suspekte" midler som øker prestasjonsevnen. Du blir bare utbrent over tid..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...