pringle Skrevet 3. august 2004 Skrevet 3. august 2004 Jeg lurer bare på om dette er normalt... Jeg har (atopisk) eksem på hendene, på armene, i knehasene og på anklene. Når jeg lar svært varmt vann (jeg tipper ca 60-65 grader) renne over de stedene med eksem kan jeg oppnå en orgasmisk følelse på eksemet, og en deilig, befriende følelse av mykhet etterpå. Dette gjør også at behovet for å klø på eksemet forsvinner i en tid. Jeg er 31 år og har hatt eksem fra 1-2 års alder. 0 Siter
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 4. august 2004 Skrevet 4. august 2004 Varmt vann på irritert hud/nerver kan gi god følelse som du beskriver. Imidlertid er det vanligere å behandle med kaldt vann. Dersom varmt vann fungerer bra for deg bør du fortsette med det. Å holde huden fuktig med uparfymert fuktighetskrem kan anbefales samtidig. Små mengder sterke kortison-kremer kanskje kun en kveld innimellom er svært effektivt. Og så finnes det massevis av andre gode råd; noen lure, andre skadelige på sikt. 0 Siter
pringle Skrevet 4. august 2004 Forfatter Skrevet 4. august 2004 Varmt vann på irritert hud/nerver kan gi god følelse som du beskriver. Imidlertid er det vanligere å behandle med kaldt vann. Dersom varmt vann fungerer bra for deg bør du fortsette med det. Å holde huden fuktig med uparfymert fuktighetskrem kan anbefales samtidig. Små mengder sterke kortison-kremer kanskje kun en kveld innimellom er svært effektivt. Og så finnes det massevis av andre gode råd; noen lure, andre skadelige på sikt. Behandling og behandling... Jeg blir ikke noe bedre av å la varmt vann renne over eksemet. Men det forhindrer at jeg klør og ødelegger huden. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.