Gå til innhold

Klamydia eller mycoplasma genitalium??

Anbefalte innlegg

Jeg fikk for ca tre måneder siden diagnostisert klamydia. Etter gjentatte endagskurer (3 stk) og to 10 dagers kurer siden den gang (siste avsluttet for ca 2 uker siden), registrerer jeg til min fortvilelse at jeg fortsatt har symptomene. Eneste forskjell er at jeg den senere tid også har en slags "tannverk" lignende følelse i venstre testikkel.

Min fastlege avviste spørsmålet på om det ikke ville være fornuftig med en sterkere og mer langvarig kur i steden for gjentatte èngangs-kurer, og henviste meg til urolog, hvis ventetid er på ca tre (!!!) måneder. Jeg har lest meg en del opp på temaet, og ser for meg at sykdomsbildet er i ferd med å avansere, noe som igjen øker faren for sterilitet.

På den annen side; hva er muligheten for det ikke er klamydia som er problemet, men i steden mycoplasma genitalium, og hvordan skal jeg gå frem for sjekke ut denne muligheten?

Og nei. Jeg har ikke hatt sex med nye partnere i denne tiden, så det er ikke snakk om ny smitte.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154327-klamydia-eller-mycoplasma-genitalium/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Standardbehandling på Chlamydia er engangskur. Ved manglende effekt anbefales det å gjenta, evt en lenger kur. Det er helt i overenstemmelse med dette det du har fått av behandling. Hvid det ikke er respons er det en helt rimelig tanke, som du selv er inne på, at det kan være noe infeksjon med andre bakterier. Det finnes flere muligheter, men jeg har selvfølgelig ingen sjanse uten undersøkelse til å stille noen differensialdiagnose . Jeg synes at 3 mndrs ventetid er vel lenge, og jeg er enig at det kan skje mye i løpet av så lang tid. Jeg ville be om at han sender en prøve til mikrobiologisk undersøkelse, som kan gi svar på om eventuelle andre bakterier. Ikke vent i tre mndr!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...