Gå til innhold

Bipolar II og narkotikabruk


Bekymret lillesøster

Anbefalte innlegg

Bekymret lillesøster

Hei,

Jeg har en søster på 34, som har diagnosen bipolar II. Nylig oppdaget jeg at bruker amfetamin. Hvor ofte hun gjør det, vet jeg ikke, men jeg mistenker at det dessverre er ofte + at det kan ha vart i lang tid og dermed har gjort at hun til tider rett og slett er umulig å kommunisere med pga aggresjon (stort sett kun muntlig, ikke fysisk).I tillegg vet jeg at hun røyker hasj i ny og ne.

Hun har en sønn på barneskolealder som ikke lenger bor hos henne, men hos faren et annet sted i landet.

Dette gjør at det blir enklere for henne å fortsette misbruket.

Hun er veldig ofte en "udetonert bombe" og kan slenge mye dritt til oss rundt henne. Humøret svinger nesten fra time til time. Venner har hun kuttet ut og tilbringer tiden kun med samboeren sin eller alene.

Mine foreldre og andre søster er selvfølgelig også helt fortvilet nå. Rusmisbruket er noe "vi" absolutt ikke trengte i tillegg til den dårlige psykiske tilstanden hun er i fra før av.

Hun er en veldig god søster og jeg vil henne absolutt alt godt.

Er det noen som vær så snill kan gi meg råd om hvordan vi skal få henne på "rett kjøl"? Hvem kan kontaktes osv? Hun/vi bor i Oslo-området.

På forhånd tusen takk for alle gode råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forsøk også å legg dette innlegget på rusmiddelforumet..enten for fagpersoner el. likesinnede, jeg tror du kan få gode råd derfra.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekymret lillesøster

Forsøk også å legg dette innlegget på rusmiddelforumet..enten for fagpersoner el. likesinnede, jeg tror du kan få gode råd derfra.

Mvh

Det skal jeg gjøre. Takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...