Gå til innhold

Postafen- reisesyktablett

Anbefalte innlegg

Gjest Båtturist
Skrevet

Hei.

Jeg er ei jente på 28 år. Til helgen skal jeg ut og reise, og da må jeg kjøre båt. Båtturen tar ca 20 minutter. I den forbindelse har jeg tenkt å ta en reisesyk tablett. ( Har ikke kjørt båt på 14 år, så jeg vet ikke om jeg blir syk eller ikke)

Det jeg lurer på er om jeg kan ta en tablett i dag, for å sjekke hvordan jeg reagerer på dem. I og med at jeg skal kjøre bil etterpå.

Noen som har noen erfaringer med Postafen?

Noe jeg burde vite. :)

Hilsen ei småhysterisk og uvitende

Fortsetter under...

Gjest LucySky
Skrevet

Postafen er ikke noe farlig medikament. Det har stort sett i seg det mange allergitabletter har (hadde).

Det du kommer til å merke, er at du blir litt døsig.

Når du skal ta en (på alvor), må du følge bruksanvisningen og se hvor lenge før avreise du skal ta den (tror det er en time eller mer). Den bruker litt tid på å virke.

Da ungene mine var små, kjørte vi i dem Postafen før alle reiser. No trouble.

Skrevet

Jeg blir veldig trøtt av postafen.Har aldri prøvd dem mot sjøsyke.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

20 minutters båttur - er det i åpen sjø, eller innaskjærs?

Ingerfær har dokumentert virkning mot sjøsyke. Du kan bruke fersk ingefær, fx. i wok til middag. Eller trekk te og drikk det med suketter. Eller ta ingefærtabletter (helsekost, evt. også apotek). Vet ikk eom postafen, man blir vel trøtt av det?

Gjest Båtturist
Skrevet

20 minutters båttur - er det i åpen sjø, eller innaskjærs?

Ingerfær har dokumentert virkning mot sjøsyke. Du kan bruke fersk ingefær, fx. i wok til middag. Eller trekk te og drikk det med suketter. Eller ta ingefærtabletter (helsekost, evt. også apotek). Vet ikk eom postafen, man blir vel trøtt av det?

Det er innaskjærs.

Fra Helsingør til Helsingborg

Skrevet

Du må ikke kjøre hvis du har tatt Postafen! Du blir farlig trøtt og mister oversikten, tror ikke det er lov heller. Trenger du virkelig det for en så kort båttur da? Ville ikke gjort det jeg engang og jeg _VET_ jeg blir sjøsyk. Men det er nesten verre å ødelegege hele dagen med å være så trøtt etterpå.

Annonse

Skrevet

Det er innaskjærs.

Fra Helsingør til Helsingborg

Du klarer ikke å bli sjøsyk på den overfarten på denne tiden av året hvis du skal ta bilferge. Det garanterer jeg deg nesten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...