Gå til innhold

Har jeg Candidainfeksjon?

Anbefalte innlegg

Hvordan fortoner en candidainfeksjon seg for menn? Jeg har et slags belegg på penishodet under forhuden. Dette kan jeg gni av når jeg dusjer, men det kommer tilbake til neste dag igjen. Kan dette være en soppinfeksjon? Hvilken behandling anbefales? Kan jeg smøre Canesten direkte på penishodet? Vil Klotrimazol være en fullverdig erstatning?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15439-har-jeg-candidainfeksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til Loco21

Det du beskriver passer godt til en soppinfeksjon. Hyppigst er kløe, rødhet, avflassing og økt produksjon av talg/smegma under forhuden. Vanlig hygiene uten sterke såper samt lokal behandling med Klotrimazol( samme innholdsstoff i Canesten) i 10-14 dager bør gi resultater.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...