Gå til innhold

smitter herpes ved oralsex?

Anbefalte innlegg

Jeg var så uheldig og fikk herpes(herpes genitalis) av en tidligere kjæreste.

Jeg og min nåværende kjæreste bruker kondom i tilfelle vi har sex når jeg har utbrudd. Det jeg lurer på er jeg kan gi henne herpes via min penis til hennes munn(jeg vet det er mulig omvendt), i tilfelle jeg har et lite utbrudd som ikke er oppdaget. Det er ikke alltid det er lett å se.

Og forresten hvor utbredt er herpes blant den norske befolkning?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15444-smitter-herpes-ved-oralsex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til carlsberg2

Smitte kan forekomme fra penis til munnslimhinne. Som oftest vil dog symptomene utebli, såkalt "subklinisk" infeksjon.

Jeg sitter ikke med noen tall spesifikt på utbredelse, men du kan evt få mer informasjon om dette på forum "hud og hår" her på DOL.

• 3 uker senere...

Min tidligere samboer har fått herpes, og vi har begynt å være sammen igjen. Vi har ikke hatt sex ennå pga at hun har herpes. Det er ett litt "følsomt" tema så jeg har ikke snakket med henne så mye om det. Hvå bør vi gjøre? Eg har hørt at det er en herpes "vaksine" rett rundt hjørnet, er det tilfelle?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...