Gå til innhold

deprimert..

Anbefalte innlegg

Ulrikke karolin

Hei jeg er en jente på 16 år som opplevde å miste søskenbarnet mitt på 15 år i sommer. Han døde etter å ha sniffet isspray,låg i koma i en uke..jeg var der inne når de skrudde av respiratoren og, kropen hans bare sakte sluttet å leve=0(

Vi var som bror og søster og har delt den vonde oppveksten sammen,fedrene våre er brødre og vi begge opplevde at de ble forvandlet til Narkomane og vi opplevde mange ubehagelige ting..jeg klerer ikke grine ut følelsen av tapet,en tåre her og dær,men ikke skikkeli det gjør så vondt inni meg..har hatt tanker om selv mord flere ganger, men ikke klart å fullføre dem jeg bare endte opp kutte meg selv! vet jeg kan dele tanker me mor,men klarer ikke fortelle henne hvordan jeg har det og har hatt de siste 6 årene,men dette som skjedde me søskenbarnet mitt sitter dypere inne jeg ser for meg han hvor enn jeg går..får ikke sove,ser han ligger der på sykehuset me alle slanger i kroppen!!! Skal jeg ta meg en tur til psykolog eller er mitt problem ikke ett problem???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154470-deprimert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Ulrikke karolin.

Du sliter fælt og bør helt klart få hjelp til å arbeide med sorgen.

Jeg synes du skulle prate med moren din, fortelle at du har det ille. Det er ingen skam det du opplever.

Sammen kan dere finne en psykolog som kan hjelpe deg i å jobbe deg gjennom sorg og vonde tanker, slik at du etterhvert kan fokusere på de fine minnene og gå videre i livet.

Du er så ung og det er ille at du skal slite slik, og slik kan det være i mange, mange år til om du ikke får hjelp nå.

Det å miste noen man er glad i er forferdelig, og det å være til stede når personen forlater oss er sterkt - jeg vet, holdt et lite tantebarn når hun ble koblet fra.

Det er derfor ikke din skyld eller noen skam at du lider nå og ikke klarer å fri deg fra tankene.

Snakk med moren din, og få hjelp. Du fortjener å leve videre i en lettere hverddag enn dette.

Lykke til Ulrikke.

Hilsen...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154470-deprimert/#findComment-990240
Del på andre sider

Gjest Shira12

Ja,kanskje det hadde vore godt å få snakke me noen utenforstående..selv om jeg har verdens baste veninne.

Selv om du har verdens beste venninne og hun støtter deg, så trenger vi av og til hjelp fra fagfolk.

Greier du og fortelle moren din om at du ikke har det så bra? Si at du gjerne vil prate med en psykolog. Moren din kan helt sikkert hjelpe deg med og finne en, eller vet hvor dere bør henvende dere.

LYKKE TIL!

*gode klemmer fra meg*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154470-deprimert/#findComment-991000
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...