Gå til innhold

så sliten


1986

Anbefalte innlegg

jeg vet ikke hvor jeg skal henvende meg..prøver her..jeg tror jeg har en spiseforstyrrelse. hele dagen går med til å tenke på hva jeg skal spise, hva jeg skal trene, hvordan jeg ser ut..d føles dumt men jeg klarer ikke å forandre på d. hver dag er planen å starte et nytt og bedre liv, og som oftest starter jeg bra, med å spise salat. Helt til kvelden kommer, og jeg er dødssulten. jeg spiser og spiser ustanselig, men snart kommer skyldfølelsen.jeg føler meg tykk, og maten som ligger i magen føles som gift for kroppen. jeg kaster opp alt jeg klarer.. d er begynt å bli vanskelig, for brekningsrefleksene mine er blitt så sløve. kan omtrent stikke hånda i magesekken uten at jeg brekker meg.dette har jeg gjort neste hver dag i d siste. begynte såvidt for ca 3 år siden, men så har d gått i perioder. ønsker jeg var 5-10 kg tynnere. veier 62 kg, er 172 cm og 18 år. tidligere var jeg så tynn..52 kg.. nå føler jeg at vekten er ute av kontroll. vil så gjerne bli tynn som jeg var, men så klarer jeg d ikke.. gikk ikke opp for meg før nå nylig at jeg faktisk har et problem-for før har jeg alltid trodd jeg hadde kontroll, men jeg føler jeg er i ferd med å miste grepet. har ingen jeg føler jeg kan fortelle dette til, d er så flaut. på andre områder i livet klarer jeg meg jo så fint...hva skal jeg gjøre..kan legen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spis seks små måltider om dagen. Da vil du gå ned i vekt om det er mer og gå på om du skjønner. Hvis ikke burde du ikke gå ned uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brittany1365380694

Jeg har sf. Og for en stund siden gikk jeg til legen og fortalte det. Hun har vært en utrolig god støtte for meg. Hun gir meg tid og rom, hører på meg og støtter meg. Ambefaler det å prøve det. Jeg synes det var ganske skummelt å fortelle at jeg ikke spiste og at jeg kastet opp. Men jeg hoppet i det, og fant ut at det ikke var så ille. Hun var forstod meg. Jeg er ikke den eneste som har kommet til henne.

Jeg måtte veie meg og ta prøver. Selv om det var litt vanskelig, så gikk det bra. :)

Håper at du får hjelp. Håper at du får det bedre snart. :)

Har du vært på lommelegenforumet? Mange hyggelige jenter der. :)

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...