Gå til innhold

Fettkuler/vorter under armen

Anbefalte innlegg

Har fått 3-4 vorte/kviselignende utvekster i høyre armhule, som har vært der i ca 3 uker nå. Trodde først det var kviser, for det ser ut som det er noe slags verk inni , men kan også hende det er fettkuler av noe slag..

Hva kan dette være, er det symptom på noe farlig? Hvordan fjerner man dem?

De blir røde hvis jeg klemmer på dem..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154524-fettkulervorter-under-armen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mor-til-gutt

Jeg har vært plaget med det der i åresvis! Det er talg/fettkjertlene som tetter seg til slik at svetten ikke kommer ut gjennom svettekanalene. Jeg har det også slik i lysken, men der er de mye større og mer smertefulle. Det er ikke farlig så lenge det ikke går betennelse i dem. Legen min sa jeg kunne prøve å få hull på dem og deretter rense med klorhexidin. Det har jeg ikke gjort, er redd det er veldig smertefullt.

Jeg tror det er ganske viktig å være veldig renslig på de utsatte stedene, dusje hver dag og vaske armhulene ofte med bare vann. Bruker jeg balsam i håret spretter de opp med en gang, jeg bare shamponerer håret og bruker ikke såpe utover det. I tillegg skyller jeg veldig nøye med dusjen etter hårvasken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...