Gå til innhold

Hvem kan jeg snakke med, og hvor dyrt er det?


jannum

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ei jente på 25 år som har slitt med depresjon siden jeg var 16 år. Vet egentlig ikke om det er dedeprimert jeg er, men synptomene og tungsinnet er noe jeg sliter med hver dag.

Ofte er det bare "bagateller" som drar meg ned, og jeg er en person som tenker altfor mye. Selvtillitten er dårlig, og jeg har en tendens til å sette på skyggelapper hvis noe går meg imot, eller det har med penger og gjøre. Og jeg blir bestandig sint på meg selv, og skuffet over at jeg ikke klarer å tenke på andre enn meg selv. Jeg føler meg altfor selvsentrert i tankegangen.

Jeg har også problemer med å møte nye mennesker, spesielt det mannlige kjønn. Har aldri hatt en kjæreste mer enn 3 mnd, da stagnerer jeg helt når det gjelder følelser.

Dette er bare litt av det som surrer rundt i hodet mitt, og jeg føler at jeg MÅ snakke med noen snart. Jeg har aldri snakket med venner eller familie om dette, selv om det kanskje hadde vært det mest naturlige. Men jeg føler at de blir for nære, og jeg orker ikke den type råd og hjelp nå.

Ulempen er at jeg ikke har penger til å betale en evt terapeut, for jeg tror dette er ganske dyrt.. Og legen min er ikke en person jeg føler meg trygg nok på til å spørre.

Håper du kan hjelpe meg med å finne ut hvem jeg burde snakke med om problemene, og hvor mye det koster. Jeg føler meg utslitt av alle de negative tankene, og det ender som regel med at jeg får vondt i magen.

Takk på forhånd - jannum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...