Gå til innhold

Husker du Arnfinn Nesset - Curacitmorderen fra Orkdalsykehjemmet?


Ørkenvandreren

Anbefalte innlegg

Ørkenvandreren

Ifm løslatelsen jobbet han litt hos Fretex, men jeg mener å vagt erindre at han deretter tok seg en utdannelse som har med landbruk/gartneri å gjøre. Han skiftet navn ifm løslatelsen for å kunne bli intergrert i samfunnet igjen.

Her om dagen var jeg var jeg i kontakt med en fyr som lignet skikkelig på en eldre utgave av Nesset, og fyren jobber med landbruksrelaterte spørsmål i tillegg til å drive et lite småbruk. Når jeg sjekker navnet hans opp mot skattelistene ser jeg at han er født samme år som Arnfinn Nesset! Enten ser jeg spøkelser på høylys dag, eller så begynner dette å bli skikkelig spooky!! ;-)

Er det noen som vet noe mer om hva som skjedde med Nesset, så jeg kan få visshet?

Og ikke kom med moralen om at han har avtjent straffen og bør få ha sin anonymitet i fred. Her snakker vi om å tilfredstille Ørkenvandrerens nysgjerrighet, og det er et mye viktigere argument!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ørkenvandreren

Hva er 'fri soning'?

Hmmmm, her er jeg på tynn is. Men jeg tror du da bor i en av kriminalomsorgens overgangsboliger - det finnes noen slike i Oslo, f.eks. Hensikten er å tilvenne seg normale levevaner, som en del av samfunnsintegrereingen igjen. Overgansboligene har forsåvidt også døgnbemanning med fenglsesbetjenter, men du har ofte en vanlig jobb, og kommer tilbake til boligen om kvelden/natten (mener jeg...).

Men Nesset er for lengst ute av denne type soning. Han er en fri mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skorpionfisken

Og ikke kom med moralen om at han har avtjent straffen og bør få ha sin anonymitet i fred. Her snakker vi om å tilfredstille Ørkenvandrerens nysgjerrighet....

Ja vi nyskjerrige har det ikke greit vi.....

Spør fyren. Du ser på reaksjonen om det er ham...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er faktisk ikke tillatt å legge ut hans fulle navn på nettet her (eller noen annens for den saks skyld), det strir imot reglene for DOL:

Og bra er det. La nå den fyren i fred!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ikke tillatt å legge ut hans fulle navn på nettet her (eller noen annens for den saks skyld), det strir imot reglene for DOL:

Og bra er det. La nå den fyren i fred!

Og hvor i all verden har du det fra at Dols regelverk ikke tillater at kjente folks navn nevnes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nå ble jeg forvirra her

Det er faktisk ikke tillatt å legge ut hans fulle navn på nettet her (eller noen annens for den saks skyld), det strir imot reglene for DOL:

Og bra er det. La nå den fyren i fred!

Ikke kjendiser heller?

Ikke Osama Bin Laden heller?

Ikke Liv Ullmann heller?

Og ikke Donald Trumph heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grumpy

Og hvor i all verden har du det fra at Dols regelverk ikke tillater at kjente folks navn nevnes?

Kanskje herfra:

"Innlegg i Doktor Online skal ikke inneholde informasjon om identifiserbare personer, herunder navn, telefonnummer, e-postadresse, post- eller besøksadresse, privatadresse eller personlige opplysninger eller annen konfidensiell informasjon."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje herfra:

"Innlegg i Doktor Online skal ikke inneholde informasjon om identifiserbare personer, herunder navn, telefonnummer, e-postadresse, post- eller besøksadresse, privatadresse eller personlige opplysninger eller annen konfidensiell informasjon."

Jeg tror enhver oppegående person forstår at regelen ikke er myntet på allerede kjente offentlige personer. Herunder blandt annet Statsministeren og norges verste massemorder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grumpy

Jeg tror enhver oppegående person forstår at regelen ikke er myntet på allerede kjente offentlige personer. Herunder blandt annet Statsministeren og norges verste massemorder.

Takk skal du ha. Jeg trenger alltid å bli minnet på at jeg ikke er oppegående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...