MNORDLAND Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 har problemer med å alltid ville på do å tisse og klarer ikke å holde meg særlig lenge. Vil tisse når jeg hoster,nyser, reiser meg, setter meg ned, sitter på huk, går,danser.m.m Stort sett når jeg gjør det meste. Har vært i cyctoskopi og fått beskjed om at urinblæren er frisk men den klarer bare å holde på 250ml istedefor 450ml som er vanlig.De mente at dette var heller ikke noe stress inkontinens siden jeg alltid hadde trang til å tisse. Dette var visstnok ikke noe som kunne gjøres noe med. Har noen hatt/har lignende plager og hva gjør dere med dette. Finnes det virkelig ingen ting som kan gjøres med dette. Jeg har det fælt og det er tungt når det er slik det er. Jeg er bare 28 år. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/154618-urge-inkontinens-litend%C3%A5rlig-urinbl%C3%A6re/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
mauren Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Huff da, dette hørtes ikke særlig behagelig ut. Har du prøvd homeopati og akupunktur? Et lite tips når skolemedisinen kommer til kort.......prøv alternativt. Lykke til og god bedring. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/154618-urge-inkontinens-litend%C3%A5rlig-urinbl%C3%A6re/#findComment-993116 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Synes det er rart at du ikke har fått en klarere diagnose medhørende praktiske råd. Mye av det du nevner kan være forenlig med urge inkontinens, på norsk noe sånt som økt/hastende vannlatingstrang. Les om dette her i DOL. Svært annerledes diagnose og behandling enn den vanligere stress-inkontinensen. Kanskje har du en blanding, ikke uvanlig. Viktige behandlings-råd ved urge-inkontinens er såkalt blæretrening der blæren gradvis trenes opp til større volum ved at du IKKE løper til toalettet hver gang du må tisse. Knipeøvelser er alltid viktig. For urge-inkontinens finnes svært effektive medisiner som får blæremuskulaturen til å slappe av. Du bør bestille time hos fastlegen din for å diskutere dette nærmere. Det holder ikke "bare" med et cystoskopi-svar uten mer kommentarer enn det du nevner. Det finnes mange årsaker til liten blærekapasitet... Be eventuelt om henvisning til annen fastlege eller gynekolog om du ikke får til kommunikasjonen med fastlegen di. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/154618-urge-inkontinens-litend%C3%A5rlig-urinbl%C3%A6re/#findComment-993756 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Detrusitol Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Synes det er rart at du ikke har fått en klarere diagnose medhørende praktiske råd. Mye av det du nevner kan være forenlig med urge inkontinens, på norsk noe sånt som økt/hastende vannlatingstrang. Les om dette her i DOL. Svært annerledes diagnose og behandling enn den vanligere stress-inkontinensen. Kanskje har du en blanding, ikke uvanlig. Viktige behandlings-råd ved urge-inkontinens er såkalt blæretrening der blæren gradvis trenes opp til større volum ved at du IKKE løper til toalettet hver gang du må tisse. Knipeøvelser er alltid viktig. For urge-inkontinens finnes svært effektive medisiner som får blæremuskulaturen til å slappe av. Du bør bestille time hos fastlegen din for å diskutere dette nærmere. Det holder ikke "bare" med et cystoskopi-svar uten mer kommentarer enn det du nevner. Det finnes mange årsaker til liten blærekapasitet... Be eventuelt om henvisning til annen fastlege eller gynekolog om du ikke får til kommunikasjonen med fastlegen di. Når du skriver medisin som hjelper ved urge-inkontinens, mener du da Detrusitol? Er det forresten noen sammenheng mellom overvekt (høy med BMI over 35) og inkontinens? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/154618-urge-inkontinens-litend%C3%A5rlig-urinbl%C3%A6re/#findComment-993767 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MNORDLAND Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 Synes det er rart at du ikke har fått en klarere diagnose medhørende praktiske råd. Mye av det du nevner kan være forenlig med urge inkontinens, på norsk noe sånt som økt/hastende vannlatingstrang. Les om dette her i DOL. Svært annerledes diagnose og behandling enn den vanligere stress-inkontinensen. Kanskje har du en blanding, ikke uvanlig. Viktige behandlings-råd ved urge-inkontinens er såkalt blæretrening der blæren gradvis trenes opp til større volum ved at du IKKE løper til toalettet hver gang du må tisse. Knipeøvelser er alltid viktig. For urge-inkontinens finnes svært effektive medisiner som får blæremuskulaturen til å slappe av. Du bør bestille time hos fastlegen din for å diskutere dette nærmere. Det holder ikke "bare" med et cystoskopi-svar uten mer kommentarer enn det du nevner. Det finnes mange årsaker til liten blærekapasitet... Be eventuelt om henvisning til annen fastlege eller gynekolog om du ikke får til kommunikasjonen med fastlegen di. takk, jeg skal bestille time hos fastlegen og høre litt nærmere. Veldig fint at det kanskje er noe jeg kan gjøre med dette, for det er veldig plagsomt. takk for svar. vennlig hilsen m 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/154618-urge-inkontinens-litend%C3%A5rlig-urinbl%C3%A6re/#findComment-1000783 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.