silda77 Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 Tok piercing i navlen i Syden, hos en som viste seg å vere svært uproffesjonell. ei venninne som tok i brystvorta fikk beskjed om å ta den ut med en gang då ho viste den hos et norsk piercingstudio. min piercing er litt rød og hoven, men verke ikkje noko særlig. bør eg ta den ut, eller berre holde fram med å rense den godt? 0 Siter
Gjest salve Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 Jeg ville stukket innom legen for å få respet på en salve med noe antibiotika i, slik at du tar knekken på evt bakterier. La den gro, og så kan du heller ta en ny når du er sikker på at all infeksjon er borte. 0 Siter
tommy's tiger Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 Trodde snart alle hadde lært at man ikke tar piercinger og tatoveringer i "syden" jeg. Ikke bare infekjsonsfare da, men også smittefare av HIV og hepatitt dersom utstyret ikke desinfiseres nok/byttes ut. Hvis du vil prøve å beholde den burde du prøve noe antibakteriell salve, i tillegg til minst 3 ganger daglig vaske med klorhexidin. Når evt infeskjonen blir borte kan du trappe ned til 2 ganger daglig til den har grodd. (Flere mnd!) Husk å ikke bevetg så mye på den, og heller ikke ha trange klær over. 0 Siter
silda77 Skrevet 6. august 2004 Forfatter Skrevet 6. august 2004 Trodde snart alle hadde lært at man ikke tar piercinger og tatoveringer i "syden" jeg. Ikke bare infekjsonsfare da, men også smittefare av HIV og hepatitt dersom utstyret ikke desinfiseres nok/byttes ut. Hvis du vil prøve å beholde den burde du prøve noe antibakteriell salve, i tillegg til minst 3 ganger daglig vaske med klorhexidin. Når evt infeskjonen blir borte kan du trappe ned til 2 ganger daglig til den har grodd. (Flere mnd!) Husk å ikke bevetg så mye på den, og heller ikke ha trange klær over. eg hadde ikkje tenkt å ta, men blei anbefalt av norske guidar på eit skandinavisk hotell.. takk for tipset =) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.