Gå til innhold

Hva er meningen med livet?


Gjest vil bare dø..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest licking inside

Meningen med livet må du selv lage.

Meningen med livet er å fylle det med glede.

Noe som ikke er lett når man er syk og livet bare gjør vondt.

"Vil bare dø.." håper du får hjelp. Jeg vet hvor vondt det er. Selv var jeg heldig og fikk rett medisiner til min diagnose og har det endelig godt. Så det er håp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest overlevelse

Det gode...er meningen med livet. KJenner du mer vondt enn godt i livet at det vonde overdøver det gode er det nok vanskelig å se meningen med livet. slik har jeg det mange ganger også. Noen ganger har jeg mye smerter og alt går mot meg da forstår jeg ikke helt meningen og jeg får litt angst, men mer angst for å dø før jeg har fått kjenne livet, så egentlig vil jeg leve men kjnenne det gode, oppleve flere oppturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sykepleiermamma

Vil sitere Andrew Solomon som har skrevet en bok om depresjon:

"Vi opplever gleden langt mindre gledelig og smerten langt mer smertefull enn vi hadde forventet."

Vi mennesker er laget sånn. Når vi er lykkelige, forventer vi at dette kan ikke vare. Når vi er ulykkelige, føles det som at vi aldri mer skal føle lykke igjen.

Solomon skriver at hadde vi levd i paradis, der naturen gav oss alt vi trengte, kjærligheten kom til oss uten problem og samlivet forløp uten problemer; da hadde vi begynt å drepe hverandre, ta selvmord og skape oss problemer selv. For vi kan ikke føle glede uten å ha motsetningen; smerte.

For å kunne elske må vi ha evne til å fortvile over tap.

Mening er det motsatte av depresjon. Meningsløshet er en selvfølge ved depresjon.

Jeg har funnet mening i livet; min sønn på 4 mnd. Finn en mening! Få hjelp til å føle kjærlighet igjen. Da er du kommet langt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brittany1365380694

Meningen med livet er å ha det gøy!

Meningen med livet er å være glad i noen!

Meningen med livet er å ha noen som er glad i deg!

Man må nyte det så lenge man har det! :)

Sef. er det tøft noen ganger, men sånn er det. Hvem har sakt at livet bare er gøy!

Stå på! Kjemp! Nyt det!

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg fundert masse over. Antageligvis mer enn hva godt er. Men jeg trur jeg nærmer meg et svar: For meg er det meningsfylt å omgås mennesker på en sånn måte at vi prøver å få det beste ut av hverandre. Være til inspirasjon og glede for hverandre. Bygge opp, istedet for å bryte ned. Jeg opplever det veldig meningsfylt når jeg klarer å bringe noe positivt inn i livet til andre.

Prøv! Så skal du se at du finner en glede i det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...