Gå til innhold

Testing for RBD på Rikshospitalet


Adriana

Anbefalte innlegg

Jeg har fått time for å bli med på forskning om RBD (Recurrent Brief Depression) på Rikshospitalet. Men nå lurer jeg på om jeg skal trekke meg... Har fått time om en mnd så jeg har god tid til å tenke på.

Grunnen til at jeg vil trekke meg er at jeg ikke er så glad i å bli undersøkt på sykehus. Og når jeg fikk brevet hvor det sto hva som skulle skje under en av undersøkelsene begynte jeg å angre meg på at jeg ble med. Dessuten så tenker jeg at det hele er jo ganske bortkastet hvis jeg ikke har RBD likevel. Eller er det det?

Noen her som har vært med på den forskningen? Det jeg lurer på er om hva som skjer hvis en får vite at en ikke har RBD. Får en da vite hva en har? Og hva slags behandling man bør få? Eller blir man bare dyttet ut døra og sett på som uinteressant hvis man ikke har den rette diagnosen?

Jeg kunne godt tenke meg å delta hvis jeg var rimelig sikker på at jeg fikk hjelp uansett hvilken diagnose jeg har. Det er jo ganske omfattende undersøkelser å gå gjennom og jeg vil gjerne at de kommer til nytte uavhengig av hva jeg lider av.

Vil gjerne ha noen råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner en som var med på den undersøkelsen. I begynnelsen var de helt sikker på at han hadde RBD, og ble anbefalt å bruke lamictal, men etterpå fikk han brev om at det var svært stor sannsynlighet for at han heller hadde emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. Men de Skrev også at han likevel burde prøve Lamictal. Nå går han på den og tror han har det bedre, han hadde iallfall det sist jeg snakket med han...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...