Gå til innhold

overvåket


yoomee

Anbefalte innlegg

hei.

er det noen som har erfaring om at de føler seg overvåket av andre?

jeg går nå på et psyk. dagsenter, og jeg føler at de som jobber der, særlig den ene kontakten min kan se meg til enhver tid. hva jeg gjør, tenker og føler.

hva betyr det?

man er vel ikke psykotisk for det?

har bl.a diagnosen emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lady luzi

når du har den diagnosen har du lett for å få paranoid tankegang under stress. Kanskje er du litt stressa når du må komme deg til og fra dagsenteret osv. Og du er ikke psykotisk når du faktisk skriver et innlegg med overskriften "overvåket" på psykiatriforum. Hadde du vært psykotisk hadde det ikke vært i dine tanker å stille spørsmålstegn ved om det var "sykt" for å si det på den måten. Du ser jo selv at tankene er urasjonelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du har den diagnosen har du lett for å få paranoid tankegang under stress. Kanskje er du litt stressa når du må komme deg til og fra dagsenteret osv. Og du er ikke psykotisk når du faktisk skriver et innlegg med overskriften "overvåket" på psykiatriforum. Hadde du vært psykotisk hadde det ikke vært i dine tanker å stille spørsmålstegn ved om det var "sykt" for å si det på den måten. Du ser jo selv at tankene er urasjonelle.

godt å høre at noen andre og sier at jeg ikke er psykotisk. for en stund tilbake, følte jeg det på samme vis, men da følte jeg ogat det sto en mann med svarte klær bak meg i speilet, da satte psykiateren min meg på zyprexa. og det er jo psykosemedisin. hun mente jeg var i grenseland for psykose, og var redd det skulle utvikle seg. da ble jeg dårliger og når jeg ble lagt inn på blakstad nå sist, så ble de seponert med en gang, og de sa jeg var satt på feil medisiner. jeg har hele tiden ment at jeg ikke var psykotisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lady luzi

godt å høre at noen andre og sier at jeg ikke er psykotisk. for en stund tilbake, følte jeg det på samme vis, men da følte jeg ogat det sto en mann med svarte klær bak meg i speilet, da satte psykiateren min meg på zyprexa. og det er jo psykosemedisin. hun mente jeg var i grenseland for psykose, og var redd det skulle utvikle seg. da ble jeg dårliger og når jeg ble lagt inn på blakstad nå sist, så ble de seponert med en gang, og de sa jeg var satt på feil medisiner. jeg har hele tiden ment at jeg ikke var psykotisk.

Men medisiner mot psykose kan jo godt hjelpe mot slike tanker og symptomer selv om man ikke er psykotisk... Da ofte i mindre doser... Men det kan også hjelpe å få snakket ut om det også. Ofte kan tankene forsvinne bare man får snakket med noen face to face... Da blir det virkelig for en hvor urasjonelle tankene er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også paranoide tanker jeg sliter med.

Så er det så mange som sier at: du kan jo ha borderline. Skjønner ikke helt dette... paranoiditet er vel ikke hovedproblemet til borderlineren.

Men kanskje jeg har BPD likevel... Nå er alt topp, og jeg gleder meg til å begynne på skolen igjen. I går kveld var jeg helt ute av meg og grublet over hvordan jeg skulle klare meg. Var redd for at jeg begynte med narkotika, og ble uteligger.

Men, du er i alle fall slik som hun andre her har sagt ikke psykotisk. For min del hjelper det med medisiner, tror jeg, men hvis du ikke plages noe større av problemene burde du ikke begynne med medisiner. Ingen vet hva de gjør med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også paranoide tanker jeg sliter med.

Så er det så mange som sier at: du kan jo ha borderline. Skjønner ikke helt dette... paranoiditet er vel ikke hovedproblemet til borderlineren.

Men kanskje jeg har BPD likevel... Nå er alt topp, og jeg gleder meg til å begynne på skolen igjen. I går kveld var jeg helt ute av meg og grublet over hvordan jeg skulle klare meg. Var redd for at jeg begynte med narkotika, og ble uteligger.

Men, du er i alle fall slik som hun andre her har sagt ikke psykotisk. For min del hjelper det med medisiner, tror jeg, men hvis du ikke plages noe større av problemene burde du ikke begynne med medisiner. Ingen vet hva de gjør med deg.

tetha

jeg har fått diagnosen personlighetsforstyrrelse, impulsiv type og går på lamictal mot stemninger. uten medeisiner blir jeg kjempe dårlig, det merker jeg når jeg glemmer å ta de. håper du får god hjelp du og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tetha

jeg har fått diagnosen personlighetsforstyrrelse, impulsiv type og går på lamictal mot stemninger. uten medeisiner blir jeg kjempe dårlig, det merker jeg når jeg glemmer å ta de. håper du får god hjelp du og.

Så mine problemer er liksom ikke alvorlige nok, bare fordi du ikke tror jeg har BPD???

Det har jeg sikkert ikke, men jeg fortjener likevel litt respekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også paranoide tanker jeg sliter med.

Så er det så mange som sier at: du kan jo ha borderline. Skjønner ikke helt dette... paranoiditet er vel ikke hovedproblemet til borderlineren.

Men kanskje jeg har BPD likevel... Nå er alt topp, og jeg gleder meg til å begynne på skolen igjen. I går kveld var jeg helt ute av meg og grublet over hvordan jeg skulle klare meg. Var redd for at jeg begynte med narkotika, og ble uteligger.

Men, du er i alle fall slik som hun andre her har sagt ikke psykotisk. For min del hjelper det med medisiner, tror jeg, men hvis du ikke plages noe større av problemene burde du ikke begynne med medisiner. Ingen vet hva de gjør med deg.

hei

skjønte ikke het hva du mente med det du skrev. mente ikke å fornerme deg på noen som helst måte. skrev bare at jeg har fått diagnosen emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse, og at jeg håpet du og får god hjelp for dine problemer. tror du tolket det feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...