Gå til innhold

Sex & Herpes

Anbefalte innlegg

Gjest Irritert_gutt

Både jeg og kjæresten min er smittet av herpes viruset på kjønns organene, Vi hadde beskyttet sex i periden sist hvor jeg hadde et utbrudd, men da utbruddet gikk bort hadde vi ubeskyttet sex igjen. Like etter fikk jeg et nytt utbrudd igjen, som om hun smittet meg, men hun hadde ingen synlige tegn på utbrud. Har hørt at mange smitter med viruset selv om man ikke har noe synlig utbrudd. Spørsmålet mitt er da om det finnes noen måter å unngå at vi skal smitte hverandre frem og tilbake, da vi "aldri" vet når hun har utbrudd, uten å måtte bruke kondom hele tiden?? Er også redd for å utføre oralsex på henne, da jeg er redd for å få et digert munnsår i gjengjeld. Noen som er i liknende situasjon som kan gi noen råd? Takker for alle innspill!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154698-sex-herpes/
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Infected

Jeg er i den situasjonen du beskriver. Har hatt hissige og tette utbrudd i snart tre år, og følgelig lest litt om hva jeg kan gjøre. Dette er det jeg har lært:

Du kan aldri være sikker på å ikke smitte partneren din. Det finnes en mikroskopisk sjanse (1%, var det det?) for at du er smittefarlig selv om du ikke har utbrudd. Det eneste som er banna bein er en tett kondom.

Munnsex smitter. Jeg vil anta at det kan være farligere, ettersom man ikke alltid vet at det er et utbrudd på gang før det er på det mest hissige. Det som smitter er væsken i blemmene.

Visstnok er det ikke stort man kan gjøre med dette. Du får tak i en eller annen salve som formilder symptomene, Viravex tror jeg den heter. Det er en bitteliten tube som koster uhorvelig mye. Det andre alternativet er en reseptbelagt pillepakke som koster noen tusen hvis du ikke får den på blå resept. Den tas hver dag, og da er utbruddene borte mens kuren pågår. Problemet er at du må ta den hele tiden. Herpes er der resten av livet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154698-sex-herpes/#findComment-1005053
Del på andre sider

Sikker på at du ikke bare fikk et nytt utbrudd like etter det første? Jeg opplever ihvertfall fra tid til annen at jeg får 2-3 utbrudd veldig tett etter hverandre (kanskje ei uke eller knapt nok det etter at det første er over).

Trodde ikke herpes smitter så lett frem og tilbake når begge parter allerede er smittet? (jeg kan ta feil)

..det er jo derimot tilfellet med f.eks. klamydia, men det er jo en helt annen historie :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154698-sex-herpes/#findComment-1007424
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...