Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei...

Jeg er en mann på 29 år siden fikk påvist magesårbakterien som jeg ikke husker navnet på.(dette er ca 3 år siden)

Jeg fikk en kur og alt virket ok. Men de siste månedene har jeg fått stikksmerter i magen og merkelig trykk over brystet. Ikke merket noe blod i avføring tror jeg, men det hele er litt ekkelt. Er en del svimmel også samt at det noen ganger er vondt i magen etter måltid. Smertene ligger litt under brystbenet. Dette kombinert med at jeg også har smerter i venstre hånd gjør at jeg av og til tror jeg har hjerteproblemer, men dett er nok en overreaksjon. Men dette bør jeg kanskje få sjekket?

Jeg har nemlig en nakkeskade som gjør at jeg får vondt i skuldre og arm av og il... det er bare det at nå har dette pågått så lenge- Jeg har også e kul på venstre underarm som er ganske hard og på størrelse med en ert.... Bare lurer på om dette også har en sammenheng med alt?????

Føler meg som en hypokonder, men må bare spørre.

Tema tre her nå er at jeg også til tider har vondt i underlivet.... det kjennes bare så ømt ut i testiklene,,,

Hva skal jeg gjøre..... jeg vil jo ikke oppfattes som en sjukling, men det er bare det at det har pågått så lenge at jeg nesten må spørre noen.....

Håper på tips og råd.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15472-mages%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til clemence

Magesårsbakterien heter "helicobakter pylori". Selv om du er behandlet for den kan du få magekatarr- og dine symptomer passer godt til dette. Forsøk med f eks Link, evt Zantac som du kan få reseptfritt.

Når det gjelder dine øvrige plager med underlivet etc bør du etter min mening komme deg til lege for en sjekk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15472-mages%C3%A5r/#findComment-73409
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...