Gå til innhold

Så uutholdelig Varm og Irritabel

Anbefalte innlegg

Er en gutt/mann på 25 år som sliter så fryktelig med varmen.

Har bare blitt værre å værre for hvert år.

Er slank, ca 65-70 kg, spiser sunt, røyker ikke og med moderat alkohol forbruk, trener kondis og vekter så mye jeg kan.

Men sommeren og varmen generelt sliter sånn på meg, når gradestokken kryper oppover og sola varmer må jeg sitte inne med persienner nede og vifter på fult. Må bevege meg sakte for å unngå at det begynner å koke innvendig. Blir irritabel og kan ikke være blandt andre når det er som varmest. Føler meg til tider helt satt ut av varme hvorpå jeg må ta iskald dusj og bare sitte helt stille mens hetetoktene river.

Jeg er ikke plaget av overdreven svette, blir bare lettere klam. Men det er desto verre innvendig.

Er ikke bare ved ekstreme varme sommerdager jeg sliter, skal nesten ikke noe til før jeg får hetetokter og tiltider med påfølgende sinneutbrudd pga overoppheting hvorpå jeg kan gå berserk og knuse ting eller skade meg selv i frustrasjon over at jeg må komme meg ut av "blackout'n". Hender at jeg er blir redd over ting jeg var i ferd med å gjøre med meg selv eller andre.

Er 25 år, men føler meg som en irritabel gammel olding som er kronsisk varm. Eneste grunn til at jeg såvidt klarer meg gjennom dagene er at jeg heldigvis har en jobb som sjåfør hvor jeg kan sitte med aircondisjon på. Den står på fult konstant, så temperaturen er så lav at jeg fryser. Men kun når jeg fryser har jeg det bra med meg selv og kan holde sinnet og hjernen rolig.

Men finnes vell ikke annen hjelp for dette enn å holde seg på kølige steder. Jeg tror jeg flytter fra Sommerbyen Tønsberg til vinterlandet Svalbard.

Kanskje noen vet om behandling som gjør at jeg unngår å bli stresset av å være varm. Må lære å roe meg ned og slappe av ikke bli sint og gå helt ut av kontroll, for det gjør det bare værre. Men dette er ikke noe jeg klarer å kontrolere selv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154720-s%C3%A5-uutholdelig-varm-og-irritabel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje et dumt spørsmål,men drikker du nok vann? Du sier at du ikke svetter så mye.Kan jo være tegn på at kroppen din ikke får nok væske.

Jeg drikker Mye vann, hele tia. Og holder meg også unna brus og andre sukkerholdige produkter. Kommer nok opp i 2-3 liter vann om dagen tipper jeg. Drikker kun to kopper kaffe i løpet av en dag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...