Gå til innhold

Forebygging av depresjon


thinkerbell

Anbefalte innlegg

Jeg har jo aldri møtt deg eller noe sånt, men jeg har snakket litt med deg likevel. Og skal jeg være helt ærlig framstår du som en av de mer fornuftige personene jeg noensinne har snakket med - selv om det bare er på nettet.

Så uten at jeg er noen psykolog eller noe i de retninger, så vil jeg tørre å påstå at du overhodet ikke er noen "feilvare". Uansett hva som skulle vise seg å være galt.

Og innlegget du startet med i denne tråden - "forebygging av depresjon" - vitner om en jente som kan klare alt, og som også kommer til å klare det!

Såh, da fikk jeg vært litt seriøst i dag også! :)

du er god å ha du :)

*tørker tårer og henter et glass vin*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ShitDiddelyDo

du er god å ha du :)

*tørker tårer og henter et glass vin*

Vi får ta noen øl på chatten igjen om noen dager! :)

Håper du får en god natts søvn, og at ting går så meget bedre framover fra du våkner i morgen! :)

*Nattaklem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei frosken. Joda, vedkommende hadde forslag og det blir endring i medikamentene.

Tenker på deg og håper på det beste!

Synes du er flink til å vite hva som er best for deg (i hverfall akkurat nå...) - har ganske stor respekt for din oppfatning av at du for tiden er "utprata" og derfor ikke har så stor tro på samtalebehandling.

Skjønner at du er trist over psykiaterens vurdering, men tenker samtidig at det er god grunn til å tro at medisiner kan stabilisere deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til dere alle.

Jeg var i samtale med en spesialist i dag. Og konklusjonen er at jeg har en deffekt et eller annet sted. En, mest sannsynlig, kronisk tilstand. Men, det synes jeg da virkelig hørtes ut som en dårlig idè, for det har passer liksom så dårlig inn i planene mine. Jeg måtte innstille meg på å leve med depresjonene resten av livet for dette var mest sannsynlig biologisk -trigget frem av en eller annen kjip episode i en allerede fjern fortid.

Og nå er jeg begynt å gråte. Og jeg klarer ikke stoppe. Og det er 26 grader ute. Og jeg bare gråter.

Jeg hater psykologer, de ødlegger mange mennesker med hva de sier.

Jeg har aldri vært så dårlig som da jeg gikk til psykolog. Hver gang jeg hadde hatt time hos psykologen min så var jeg på nippen til å ta livet mitt, men jeg har unger som jeg tenkte på og det holdt meg igjen.

Det virker som om psykologer er mest ute etter å finne ut mest mulig negativt en å fokuserer og bygge vidre på det positive. Ikke rart at man blir utafor når man ripper opp i alt det negative en å bygge opp en positiv adferd.

Heldigvis sluttet jeg å gå til put og det angrer jeg ikke på nå. Hadde jeg fortsatt der så hadde det garantert tatt mitt liv, men nå prater jeg bare for meg selv, andre kan ha positive opplevelser der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på deg og håper på det beste!

Synes du er flink til å vite hva som er best for deg (i hverfall akkurat nå...) - har ganske stor respekt for din oppfatning av at du for tiden er "utprata" og derfor ikke har så stor tro på samtalebehandling.

Skjønner at du er trist over psykiaterens vurdering, men tenker samtidig at det er god grunn til å tro at medisiner kan stabilisere deg.

Hei frida.

Jeg skal reise meg igjen.

Men akkurat nå gjør det bare vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater psykologer, de ødlegger mange mennesker med hva de sier.

Jeg har aldri vært så dårlig som da jeg gikk til psykolog. Hver gang jeg hadde hatt time hos psykologen min så var jeg på nippen til å ta livet mitt, men jeg har unger som jeg tenkte på og det holdt meg igjen.

Det virker som om psykologer er mest ute etter å finne ut mest mulig negativt en å fokuserer og bygge vidre på det positive. Ikke rart at man blir utafor når man ripper opp i alt det negative en å bygge opp en positiv adferd.

Heldigvis sluttet jeg å gå til put og det angrer jeg ikke på nå. Hadde jeg fortsatt der så hadde det garantert tatt mitt liv, men nå prater jeg bare for meg selv, andre kan ha positive opplevelser der.

jeg tror svært mange, kanskje de aller fleste, vil ha nytte av samtaler med en behandler.

jeg tror ikke medisiner er den hele og fulle løsning.

men i natt vet jeg ingenting. men nå har jeg nesten klart å slutte å gråte. nesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk til dere alle.

Jeg var i samtale med en spesialist i dag. Og konklusjonen er at jeg har en deffekt et eller annet sted. En, mest sannsynlig, kronisk tilstand. Men, det synes jeg da virkelig hørtes ut som en dårlig idè, for det har passer liksom så dårlig inn i planene mine. Jeg måtte innstille meg på å leve med depresjonene resten av livet for dette var mest sannsynlig biologisk -trigget frem av en eller annen kjip episode i en allerede fjern fortid.

Og nå er jeg begynt å gråte. Og jeg klarer ikke stoppe. Og det er 26 grader ute. Og jeg bare gråter.

*klem*

Gråt gjerne, men vit samtidig at det er ikke alle som er så heldig som deg - som har så utrolig mange som verdsetter deg, liker deg, elsker deg og er glad i deg.

Det stopper nok ikke depresjonen din, men du kan tenke på det innimellom. Sånn at du forstår at du betyr noe for mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klem*

Gråt gjerne, men vit samtidig at det er ikke alle som er så heldig som deg - som har så utrolig mange som verdsetter deg, liker deg, elsker deg og er glad i deg.

Det stopper nok ikke depresjonen din, men du kan tenke på det innimellom. Sånn at du forstår at du betyr noe for mange.

jeg sitter alene på en hytte på et gudsforlatt sted. og alt jeg vil er å høre stemmen til et eller annet menneske som har noen minutter og som kan fortelle meg at..alt ordner seg bella...alt vil ordne seg.

men det finnes ingen jeg kan ringe til akkurat nå. derfor kryper jeg inn på dol og suger til meg det jeg kan.

Du er god.. Pass godt på deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sitter alene på en hytte på et gudsforlatt sted. og alt jeg vil er å høre stemmen til et eller annet menneske som har noen minutter og som kan fortelle meg at..alt ordner seg bella...alt vil ordne seg.

men det finnes ingen jeg kan ringe til akkurat nå. derfor kryper jeg inn på dol og suger til meg det jeg kan.

Du er god.. Pass godt på deg selv.

Ordene står her (og på fontena - selv om det for det meste er dine ord) - stemmene kan du selv legge til thinkerbell, gjerne også musikk.

Skriv det av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke nick nå...

Jeg har ikke lest gjennom tråden, men kan tipse om et kurs jeg kan anbefale, Kurs i mestring av Depresjon

Du kan lese om det på

http://www.psykiskhelse.no/artikkel.asp?id=899

http://www3.nrk.no/kanal/nrk1/puls/2153036.html

Hvis du får det gjennom psykiatrisk dagsenter eller andre etater innen kommunen koster det bare noen få hundrelapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...