Gå til innhold

handicap på jobb


Gjest ingen unnskyldning

Anbefalte innlegg

Gjest ingen unnskyldning

jeg har et "handicap" på jobben

pga fobi for å kjøre bil i enkelte situasjoner.jeg vet jeg burde vært åpen om dette før jeg ble ansatt, men det ble ikke til at jeg sa noe om dette (ble heller ikke spurt om jeg hadde førerkort, men det er vel noe "alle har")

jeg har nå ev veldig stor frykt i meg for en eller annen gang i nær fremtid og få et "kjøreoppdrag" i jobbsituasjon (til et kurs, ut for og hente noe e.l.)

problemet er at jeg nå i etterkant ikke klarer og være åpen og informere arbeidsgiver om dette...

hva gjøre jeg?

bytte jobb?

ha en unnskyldning som "holder"

hvor jeg da kan få et svar som

"å ja, det er jo greit"!

annet?

noen med en liknende opplevelse eller godt forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest urquell

Er kjoering en integrert del av jobben din? Hvor mye er dette et faktisk problem, og hvor mye er kun redsel for at en slik situasjon eventuelt kan komme opp?

Er det vanlig praksis i din bedrift at dere bytter paa og kjoere til slike ting du nevner? Er det det kan du jo bare si at du ikke liker og kjoere bil saerlig med passasjerer, men kan gjerne bidra med bensin penger.

I min erfaring er det greiere og faa slike ting avklart med en gang ellers saa stressser du degselv opp for noe som egentlig ikke burde vaere ett problem. i og med at du ikke ble spurt om foererkort paa intervjuet er vel ikke kjoering en vesntlig del av jobben, og da har du jo slett ikke foert dem bak lyset ved og ikke fortelle om fobien din.

Haaper det ordner seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timari

vet ikke om dette er et godt forslag, men kan du si at du går på noen medisiner som kan gjøre deg litt sløv til tider og at du derfor ikke tar sjansen på å kjøre på jobb og spesielt ikke når du har passasjerer med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...