Gå til innhold

sobril, valium, vival, stesolid


thyme

Anbefalte innlegg

Hei igjen....

jeg er mektig irritert over den "hetsen" overnevnte beroligende midisiner får. Og legene er med på å farliggjøre dem. Mange skriver de faktisk ikke ut. Man får liksom følelsen av å gjøre noe galt, ved å bruke disse medisinene,

selv om man bruker dem etter hva "fornuftige" leger foreskriver.

De er jo veldig virkningsfulle mot angst og spenninger, og har veldig mange brukere,men det er nesten blitt slik at man ikke forteller at man bruker litt vival. Folk som bruker Paralgin Forte daglig (også avhendighetsdannede) har ikke problemer med å si at de må bruke disse mot smertene sine. Hvorfor skal vi ha det??

Er klar over at man ikke blir frisk av disse på sikt, og at de er avhengighetsdannende, men er en utrolig hjelp i øyeblikket, og ikke er de særlig giftige for kroppen heller.

SSRI er også avhengighetsdannende for mange. Vet at mange sliter seg ihjel med å slutte, og må ha et seponeringsprogram for å greie det. De har også så mange bivirkninger for mange av oss, at de er umulige å bruke.

Så jeg er iallefall veldig glad for at vival o.l finnes. De hjelper meg til å ha et normalt liv, til tross for angsten. Har brukt dem i mange år, men har greid meg på samme dose. Så det lar seg faktisk gjøre å være bruker og ikke misbruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enig med deg. Men samtidig tror jeg at "fornuftig" bruk kan variere fra person til person. Derfor blir det opp til legene å vurdere sin pasient. I tillegg tror jeg disse medikamentene er til stor hjelp, samtidig som man får et tilbud om terapi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rooster

Helt enig med deg. Jeg har heldigvis en lege som er veldig fleksibel på det området så jeg får det jeg trenger. Men, nå har jeg ikke problemer med avhengighet. Tar bare en gang i blant etter behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...