Gå til innhold

Blir en frisk etter tvangstanker/tvangshandlinger??


Gjest JTV

Anbefalte innlegg

Min far ble før helgen innlagt på psykiatrisk pga tvangstanker/tvangshandlinger Dette er noe han har slitt med i ca 1 år og som gradvis har blitt værre. Han har forsøkt en rekke medisiner, men det ser ut til at han tåler de dårlig. Begynte i forige uke på zoloft, men alt virket som det ble mye være da. Han startet med en veldig liten dose og skal prøve og øke denne dosen når han er på sykehuset nå. Før var tankene mest plaget av frykten for blod, men nå i senere tid er det forgiftning som er problemet. Tror han forgifter alt og alle bare med sitt nærver. DEt jeg lurer på er om en blir frisk igjen etter noe slik og hvor lang tid det vil ta. Håper noen har noen erfaringer de vil dele med meg. Både de gode og de dårlige erfaringene. En positiv ressurs han har er at han til tider kan le av det han gjør og han sier også selv at han vet at tankene hans ikke er reelle. Likevel sier han at han må utføre handlingene for å få fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, om en kan bli frisk eller ikke vet jeg ikke. Mennesket er jo ganske så dynamisk anlagt, og vi kan tåle det meste, og komme oss over det meste, utrolig nok.

Ville bare si at den første innkjøringsperioden med zoloft kan være tøffe, og symptomene kan da bli værre en periode. For meg tok det ca 14 dager før de begynnte å virke. De første 14 dagene ble jeg værre.

Håper det går bedre med faren din etterhvert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...