Gå til innhold

Xenical vs hjerteflimmer

Anbefalte innlegg

Xenical vs hjerteflimmer

Mens jeg var på ferie fikk jeg hjerteflimmer. Ekstraslagene kom så hyppig som hvert tredje slag i perioder, og eller en stund hvert 6-10 slag. Var å tok EKG, og den viste da disse manglende/ekstraslagene, men legen der nede sa at det var den "ufarlige" typen hjerteflimmer og at det ville gå over etter 3 - 4 uker. Mitt spørsmål er som følger: Jeg går på xenical og hadde som følge av den sterk diarè i 12 dager forut for flimmeret. I tillegg var temperaturen opp mot 40 C i hele ferien. Så følgelig svettet jeg mye. Kan denne kombinasjonen ha ført til at at jeg mistet så mye salt og andre mineraler at dette har forårsaket flimmeret? I tillegg hadde jeg tre uker med antibiotika like før jeg reiste på ferie.Det er spesielt magnesiummangel jeg tenker på i den forbindelse. Jeg føler meg forøvrig frisk med blodtrykk 135/80 og 6,6 i totalkolesterol.Ifølge legen med så stor andel av hdl at det ikke er grunn til medisering el. Skal til videre utredning hos spesialist.

- 1234567 --44 år

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154921-xenical-vs-hjerteflimmer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Einar Søyland, spesialist i hjertesykdommer

Svar til 1234567 -- 44 år.

Jeg mangler endel opplysninger for å kunne svare skikkelig, men ut fra det du anfører er det absolutt mulig at din langvarige diarrhoe, febertilstand og eventuelt væske- og salttap kan vært utløsende årsak til din hjerterytmeforstyrrelse. Det er litt usikkert hva som egentlig har foreligget, enten det er ekstraslag (ekstrasystoli) eller reell forkammerflimmer (vi snakker ikke om ekstraslag når det foreligger flimmer).

Det er tvilsomt om dette har noe med ditt inntak av Xenical å gjøre. Slik eventuell bivirkning er ikke beskrevet og forekommer neppe.

Takk for svar. Det legen der nede (Frankrike) kalte det for på engelsk var asystol. På EKG vistes det som et kraftig slag, så bare en litt vibrerende strek før det kom 6-7 normale slag osv. Når jeg kjente på pulsen kjente jeg at slaget uteble og det føltes som en slags dragning i brystet.

Den norske legen sa ikke så mye om det annet enn at det ikke var farlig. Det hele gikk over etter 8 dager slik den franske legen forutså.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...