torpetter Skrevet 15. januar 2001 Del Skrevet 15. januar 2001 Hei! Jeg hadde for en tid tilbake et uhell der høyre fot ble kraftig forlått. Det ble umiddelbart tatt røntgenbilder, og legene var storfornøyd over at ikke noe var brukket. Smertene var intense. Noen dager etter forandret dette seg noe, da jeg avvekslingsvis hadde sterke smerter og avvekslingsvis nesten total følelsesløshet i lilletåen. Dette har senere spredt seg til nabotåen. Tåen har dessuten vridd seg 90 grader om lengdeaksen, slik at den nærmest ligger. Jeg har tatt diverse bilder, men det kommer ikke noen forandring frem på disse. Jeg hadde kunnet leve med dette, hvis det ikke hadde vært for de intense smertene (jeg er overrasket over hvor mye smerte en slik liten kroppsdel kan forårsake). Jeg får pga dette tidevis en nokså anstrengt gange, noe som har resultert i ryggproblemer. Man har prøvd å behandle dette; til å begynne med ble jeg utsyrt med krykker og beskjed om å bruke de inntil videre. Dette hjalp kun beskjedent, da jeg ustanselig var borte i noe med tåen. Dessuten er det svært upraktisk å gå med disse. En utenlandsk lege jeg var i kontakt med, spurte meg om jeg hadde prøvd med gips. Jeg synes med en gang at dette hørtes litt voldsomt ut, men erfaringer fra tidligere opphold i gips, gjorde at dette ikke var så avskrekkende. Legen mente at foten kunne ha veldig godt av en total avlastning, for om mulig å skåne noen nerver han mente lå i klem. Ved bruk av gågips kunne jeg slippe krykker. Mitt spørsmål er: Vil noe slikt ha noe for seg, og hvor kan jeg eventuelt få gipset foten min? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/15494-smerter-i-fot/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knut-Erik Ånensen, Allmennlege Skrevet 16. januar 2001 Del Skrevet 16. januar 2001 Til torpetter Jeg synes du skal henvende deg direkte til den legen som sålangt har behandlet- han/hun kontakter kirurg ved på lokalsykehuset. Sekundært og kanskje enda enklere er det hvis du har vært behandlet eller vurdert av en kirurg på ditt lokalsykehus i forbindelse med skaden- da kan de muligens se på deg direkte. De må i såfall vurdere om gipsing høres fornuftig ut i forhold til smerter og øvrige plager som du har fått etter skaden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/15494-smerter-i-fot/#findComment-73404 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.