Gå til innhold

Jeg vet ingenting....


Gjest jeg vet ikke...

Anbefalte innlegg

Gjest jeg vet ikke...

En gang så hørte jeg at de som er mest deprimerte ofte er dem som smiler mest, hele tiden. Men jeg vet ikke om det stemmer, eller om det er sant eller noe. Er det noen andre her som har hørt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke en kan si noe generelt om dette.

Trodde deprimerte som oftest gråt mye eller unnlot å være imøtekommende. Men finnes nok sikkert unntak!

Men jeg vet faktisk lite om depresjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mange muligheter

En måte å bli deprimert på er å overanstrenge seg. Den som stadig smiler når hun egentlig ikke orker det, kan overanstrenge seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicksie

Det er noen som har utviklet overlevelesesstrategier ved å smile hele tida, late som alt er bra, og at man ikke vil la andre "lide" for hvordan man selv har det. Derfor er man blid og vennlig mot alle, og smiler. Det er noen som benevner dette "smilende depresjon", men det står ikke som term i ICD-10 altså. Om de som er de som er mest deprimerte som smiler, er vel en overgeneralisering. Det er mange dypt deprimerte med lut rygg, drag over ansiktet osv. også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...